۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۲۶

با شرکت ۵۱ راس اسب؛

هفته بیستم کورس اسبدوانی زمستانه گنبد برگزار شد

هفته بیستم کورس اسبدوانی زمستانه گنبد برگزار شد

گنبد کاووس – هفته بیستم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستانه گنبد با شرکت ۵۱ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته بیستم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستانه گنبد بعدازظهر پنجشنبه ۵۱ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در هفت دور هزار، هزار و ۲۰۰، هزار و ۵۵۰ و هزار و ۶۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۹۸ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دلیجه عطا با اسب ایل سون صوفیان زودتر از خط پایان گذشت و محمد خوجملی با اسب جواهر میر و قربان محمد اودک با اسب یکه نور به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبرد دو ساله در کلاس میدن به مسافت هزار متر بود که مبین قلرعطا با اسب آی ناز عنوان اول را به دست آورد و پیمان قلرعطا با اسب نوا هج و نورمحمد فیضی با اسب ماداک تو به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس پنج به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب ساقه موفق به کسب مقام اول شد و اسحاق کم با اسب گل آی نور و امیر مختومی با اسب کلیپر به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه ساله در هندیکپ کلاس هفت به مسافت هزار متر شکل گرفت که مهران نوبخت با اسب قوچ کراوغلی زودتر از خط پایان عبور کرد و محمد خوجملی با اسب سرگل (۲) و بنیامین جرجانی با اسب وارلا (۲) به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های تروبرد سه ساله در هندیکپ کلاس سه به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب ریگان نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و بنیامین جرجانی با اسب ریو کوئین و موسی محمدی با اسب ریو آچا نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های تروبرد سه ساله در هندیکپ کلاس پنج به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که قربان محمد اودک با اسب ویلسون موفق به کسب مقام اول شد و ستار مهرانی با اسب مون راکت و موسی محمدی با اسب هج کوکو به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های تروبرد سه ساله در کلاس یک به مسافت هزار و ۶۰۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب ریو کنزو موفق به کسب عنوان نخست شد و بنیامین جرجانی با اسب ایلوسیو و ستار مهرانی با اسب طلا دار به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

آق اویلی بشگرد بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته بیستم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستانه گنبد، آق اویلی بشگرد با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، بنیامین جرجانی یک مقام نخست، دو مقام دوم و یک مقام سوم کسب کرد، قربان محمد اودک موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام سوم شد و کمال دلیجه عطا، مهران نوبخت و مبین قلرعطا هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته بیست و یکم رقابت‌های کورس اسبدوانی زمستانه گنبد، بعدازظهر جمعه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

کد خبر 4555681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha