۱۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۴۶

آیت الله سعیدی:

دولتمردان برای حل گرانی‌ سرسام‌آور کالاهای اساسی فکری عاجل کنند

دولتمردان برای حل گرانی‌ سرسام‌آور کالاهای اساسی فکری عاجل کنند

قم - امام جمعه قم گفت: دولتمردان باید برای گرانی‌ سرسام‌آور کالاهای اساسی فکر عاجلی کنند و دستگاه‌های مرتبط، عوامل اختلال را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: نباید در خصوص این منشور حیاتی به امور تشریفاتی و تبلیغاتی بسنده کرد، بلکه باید این مرامنامه انقلاب اسلامی را به باور ملی، فرهنگی عمومی و روش مدیریتی و روش اجرایی و طرح و برنامه تبدیل کرد.

وی گفت: با انعطاف، حکمت، عقلانیت و بهره‌مندی از چهل سال تجربه انقلاب با شجاعت برخی از برنامه‌ها و تصمیمات گذشته را در مسیر انقلاب تصحیح و تکمیل کنیم و از ظرفیت قانون اساسی، فرهیختگان نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان و اراده ملت به نحو احسن استفاده شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) افزود: اگر به خواهیم نمونه‌هایی از تصمیماتی که در گذشته گرفته شده و باید آن‌ها را اصلاح کرد این بوده که امام راحل فرمودند با مشورت برخی از دوستان به لیبرال‌ها و نهضت آزادی در دولت موقت جایگاه دادیم که اشتباه بوده و رهبر معظم انقلاب نیز در خصوص سیاست‌های کنترل جمعیت، آن را نادرست دانستند و که باید این موارد اصلاح شود.

اخلاق نیاز اصلی جامعه است

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب، رهبری فرمودند اخلاق نیاز اصلی جامعه است و معنویت و اخلاق موجب می‌شود زندگی برای انسان راحت شود و کمبودهای مادی مانع از ادامه زندگی نشود.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: شکل‌دهی به جامعه اخلاقی نیاز امروز جامعه انقلابی کشور است و توحید و بندگی خداوند مبنای اخلاق بوده و این اخلاق است که زیربنای حل مشکلات است که در تمامی اقشار؛ اخلاق‌مداری باید به عنوان یک ارزش و فرهنگ تبدیل شود.

وی با اشاره به دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری بیان داشت: ۷ سال قبل در پی لشکرکشی اردوگاه استکبار به سوریه و ورود داعشی‌ها به این معرکه، رهبر معظم انقلاب فرمودند که سوریه نباید بشکند که نمی‌شکند و امروز این وعده ایشان محقق شد و این دیدار نشانه پیروزی سوریه در منطقه است و تعبیر بلند رهبری معظم انقلاب که بشار اسد قهرمان جهان عرب است، بیانگر این است کشورهایی که ایستادگی می‌کنند سربلند هستند و قدر و ارزش این ملاقات را کسانی مثل سید حسن نصرالله می‌دانند.

امام جمعه قم ابراز داشت: ملت ایران ۴۰ سال است که پای انقلاب خود صابر ایستاده و در مقاطع مختلفی مثل راهپیمایی‌ها شرکت و علاقه‌مندی خود را ثابت کردند و نشان دادند که طرفدار جناح و جریان خاصی نیستند.

لزوم برخورد پشیمان کننده با اخلالگران اقتصاد

وی با بیان اینکه ملت در خرید کالای ایرانی باید غیرت خود را نشان دهند، افزود: این امر موجب حمایت از اشتغال و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت الله سعیدی در ادامه تأکید کرد:‌ دولتمردان باید برای گرانی‌های سرسام‌آور کالاهای اساسی فکر عاجلی کنند و دستگاه‌های مرتبط باید عوامل اختلال را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنند؛ چرا که این افراد دانسته یا ندانسته در مسیر آمریکا و دشمنان حرکت می‌کنند و با این افراد مفسد اخلال اقتصاد کشور باید برخورد پشیمان کننده‌ای صورت گیرد.

کد خبر 4556002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha