۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱

مجتبی صدیقی:

تعداد نفرات اعزامی به مسابقات یونیورسیاد به بودجه بستگی دارد

تعداد نفرات اعزامی به مسابقات یونیورسیاد به بودجه بستگی دارد

معاون وزیر علوم گفت: تعداد ورزشکاران و تیم های اعزامی به مسابقات یونیورسیاد اواخر فروردین سال آینده و بعد از تعیین بودجه مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی صدیقی در حاشیه جلسه مجمع فدراسیون ورزش های دانشگاهی درباره برنامه های وزارت علوم برای اعزام کاروان ایران به مسابقات یونیورسیاد گفت: باید با یک برنامه ریزی خوب نتایج دو دوره قبل را تکرار کنیم. بار سنگینی روی دوش داریم چرا که منابع مالی محدود است. بنابراین باید کاروانی با راندمان بالا به یونیورسیاد اعزام کنیم که هم در هزینه ها صرفه جویی شود و هم اعزام ها کیفی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که وزارت علوم چقدر به فدراسیون ورزش های دانشگاهی برای اعزام به یونیورسیاد کمک می کند؟ اظهار کرد: عمده تامین هزینه ها بر عهده وزارت علوم است اما همیشه از کمک های سایر دستگاه ها از جمله وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون های ورزشی هم استفاده می کنیم. شاید این کمک ها مستقیم نباشد ولی در بحث برگزاری اردوها و مباحث پشتیبانی به ما کمک می کنند. هر چند که بار اصلی روی دوش وزارتخانه است.

معاون وزیر علوم درباره بر آورد مالی برای مسابقات دانشجویان جهان تاکید کرد: این برآورد مالی متناسب با اولویت بندی رشته هاست. دو، سه اولویت در نظر فدراسیون است که بسته به میزان اعتبارات مصوب در مجلس در حوزه تربیت بدنی وزارتخانه بررسی می شود. اولویت اول، اعزام ۱۱ تیم دختران و پسران است با یک کاروان ۸۰ نفری. ممکن است اولویت های دیگر را انجام بدهیم و نفرات بیشتری اعزام کنیم.

صدیقی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است تعداد رشته ها کمتر هم بشود، گفت: بله، چون قابل پیش بینی نیست. اواخر فروردین ۹۸ و یا اوایل اردیبهشت ماه تکلیف این موارد مشخص می شود و متناسب با اعتبارات تعداد رشته ها و ورزشکاران تعیین می گردد. امیدواریم نسبت به دوره گذشته در تعداد نفرات اعزامی خیلی کاهش نداشته باشیم.

معاون وزیر علوم در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ارز کاروان ایران برای حضور در یونیورسیاد دولتی خواهد بود، گفت: ارز دولتی که نداریم، یا باید از ارز «نیما» استفاده کنیم و یا همان ارز شناور. همان سیاستی که بانک مرکزی برای اعزام ما در فدراسیون های دیگر دارد برای فدراسیون ورزش های دانشگاهی همان روش را به کار می برد.

کد خبر 4556624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha