۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۶:۳۷

استاندار یزد:

فرهنگ کمک به همنوعان در جشن نیکوکاری تقویت شود

فرهنگ کمک به همنوعان در جشن نیکوکاری تقویت شود

یزد ـ استاندار یزد گفت: جشن نیکوکاری‌ باید موجب نهادینه شدن فرهنگ اندیشیدن به کارهای نیک و کمک به همنوعان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی، ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت جشن نیکوکاری در دبیرستان دخترانه حضرت زهرا (س) ناحیه دو یزد برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان علاوه بر تحصیل علم و دانش با حضور در مراسم کمک به همنوعان، فعالیت در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی را به صورت عملی می‌آموزند.

وی بیان کرد: در آستانه سال نو برخی از خانواده‌ها در زمینه مسائل معیشتی خود با مشکلاتی روبرو هستند که لازم است با کمک‌های خیرخواهانه، شادی و نشاط را به آنها هدیه کنیم.

طالبی با اشاره به کارهای خیر مردم استان یزد افزود: همواره شاهد کارهای خیرخواهانه مردمان نیک اندیش و نیک رفتار این استان در زمینه‌های مختلف بوده‌ایم و به گواه تاریخ وقف‌ها و عمارت‌های ساخته شده از جمله کارهای خیر مردمان یزد است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: آن روزهایی که در این کشور ردپایی از تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد وجود نداشت، در این خطه انجمن‌های خیریه‌ای وجود داشت که در زمینه کمک به همنوعان خود اقدام و فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها نشان از روحیه بالای مردم این استان در امور خیر و نیکوکاری دارد و شایسته است این روحیه نیکوکاری و خیراندیشی به نسل جوان انتقال یابد.

طالبی خاطرنشان کرد: در شرایط سخت امروز جامعه که البته ایمان داریم موقتی است، وظیفه و مسئولیت ما بیش از هر زمان دیگری سنگین است و لازم است مسئولان استان در رسیدگی به امور محرومان تمرکز حداکثری داشته باشند تا در آستانه سال نو فضای با نشاطی را به همه خانواده‌ها در استان تقدیم کنیم و همه با شادی و نشاط این روزگار را بگذرانیم.

کد خبر 4561290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha