۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۵۸

در مراسم رونمایی از کتاب‌های یادگیری روزانه بیان شد:

فرزندان ما باید حس احترام را از والدین دریافت کنند

فرزندان ما باید حس احترام را از والدین دریافت کنند

گیتی خامنه گفت: عشق واقعی که ما به فرزندانمان ارائه می‌دهیم می‌تواند این باشد که او از ما احترام دریافت کرده و حسش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از مجموعه کتاب‌های یادگیری روزانه که به تازگی از سوی نشر هم‌نوا منتشر شده است روز گذشته در مجموعه کتاب‌پارک تهران برگزار شد.

در این مراسم علی‌ترقی‌جاه از دست‌اندرکاران تولید این اثر رد سخنانی عنوان کرد: دغدغه‌ای که منجر به تولید این کتاب شد ارتقا زندگی کودکان و افزایش کیفیت زندگی آنها بود و اینکه بتوانیم فرصتی را برای والدین ایجاد کنیم که تجربه‌هایشان را در برقراری ارتباط با کودکان با ما به اشتراک بگذارند و ما نیز در این زمینه به آنها نکاتی را بیان کنیم.

وی ادامه داد: به باور ما زندگی سرشار از فرصت‌های مختلف برای رشد و شکوفایی است و باید به این فکر کرد که چطور می‌شود همه لحظات زندگی را تبدیل به یک فرصت برای استفاده بهینه در زندگی کرد. کتاب‌های «یادگیری روزانه» ا وجود اینکه ترجمه شده مجموعه‌هایی است که از استرالیا به ایران آمده است اما در ترجمه فارسی و با استفاده از عناصر بومی همچون تصاویر و ترجمه‌ای که از آن صورت پذیرفته است توانسته فرصتی برای استفاده بهینه از زمان‌های مختلف برای زندگی در راستای تربیت کودکان را پیش روی شما قرار دهد.

ترقی‌جاه افزود: کتاب‌های یادگیری روزانه سعی دارد برای ایجاد تحول در زندگی شما و فرزندانتان به شما بیاموزد که باید از همه لحظات زندگی استفاده کنید و می‌گوید برعکس آنچه که به آن عادت کرده‌ایم باید از تک تک لحظه‌های زندگی برای یادگیری و کشف و باروری استعدادهای تازه برای زندگی بهره ببریم.

این کارشناس فرهنگی افزود: ما هر روز با کودکان و اطرافیانمان گفتگو داریم اما کمتر به این فکر می‌کنیم که گفتگوهای ما چقدر غنا دارد. اگر فرصتی برایمان پیش بیاید که بتوانیم صدای دیالوگ‌های روزانه‌مان را ضبط کنیم بهتر به این مساله پی‌خواهیم برد که گفتگوی ما با فرزندانمان معمولاً هیچ غنایی ندارد. این مجموعه سعی کرده است تا یک مجلد خود به موضوع گفتگوهای معنادار با کودکان توجه نشان دهد و بگوید که زندگی چه معنایی می‌تواند داشته باشد و چطور می‌توان مفاهیم را با این معانی و عبارت‌ها غنا بخشید. این کتاب نشان می‌دهد که بسیاری از گفتگوهایی که معمای زندگی ما در آن هفته است میان ما رایج نیست در حالی که گاهی شیوه گفتگو کردن ما می‌تواند برای ما ایجاد الگو کند.

وی همچنین تاکید کرد: لازم است که بتوانیم از گذشته خودمان به امروزمان بازگردیم و فارغ از آن گذشته با کودکان خود صحبت کنیم.

در بخشی دیگر از این مراسم گیتی خامنه نیز در سخنانی بیان کرد: فرزندان درون همه ما اگر اجازه داده شود هنوز شاد و فعال است و اگر این اتفاق رخ دهد خواهیم دید که روا نیست فرزندان خود را مانند امروز اذیت و از آنها سلب اعتماد کنیم.

خامنه ادامه داد: اگر مایلیم فرزندان ما با اعتماد به نفس بزرگ شوند باید کم‌کاری‌های رایجمان را کنار بگذاریم. فرزندان ما باید مهارت زندگی کردن را بیاموزند و هرچه در این زمینه کم‌کاری کنیم در حوزه مهارت افزایی آنها اتفاقی رخ نخواهد داد. باید به فرزندمان بیاموزیم که اگر زمین می‌خورد باید خودش از جا بلند شود باید اعتماد به نفس داشته باشد و دائم به دنبال حمایت و کمک نباشد. اگر او دوباره حرکت کردن را نیاموزد به او چیزی یاد نداده‌ایم. اگر به او نگوییم هر طوری که هستی خودت را دوست بدار برای او کاری نکرده‌ایم.

خامه تاکید کرد: عشق واقعی که ما به فرزندانمان ارائه می‌دهیم می‌تواند این باشد که او از ما احترام دریافت کرده و حسش کند. این مهمترین چیزی است که او برای زندگی نیاز دارد. فرزند ما از عمل ما یاد می‌گیرد و نه از گفتار ما

کد خبر 4562861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha