۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری:

دولت بین کارمند و کارآفرین فرق بگذارد/ دانشگاه‌ها محور توسعه شوند

دولت بین کارمند و کارآفرین فرق بگذارد/ دانشگاه‌ها محور توسعه شوند

بروجرد- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تحول اقتصادی وقتی رخ می‌دهد که دانشگاه‌ها محور کارآفرینی، توسعه و اشتغال باشند، گفت: دولتی‌ها بین کارمند و کارآفرین فرق بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح امروز سه شنبه در مراسمی در دانشگاه آیت الله بروجردی با اشاره به اینکه مفهوم توسعه و نوع نگاه ما به توسعه باید مشخص باشد، آیا این مفهوم باید درون زا باشد یا قرار است از بیرون تحمیل شود، اظهار داشت: اگر قرار است اقتصادی داشته باشیم که از خارج کشور بیاید باید اسمش را صنعت بدون ارتباط با دانشگاه گذاشت.

وی یادآور شد: این تفکر در توسعه مهم است که به سمت صنعتی شدن دانشگاه‌ها برویم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دانشجویان باید با آموزش‌های دانش بنیان و مرتبط با صنعت آشنا شوند، افزود: وقتی تحول رخ می‌دهد که دانشگاه محور کارآفرینی، توسعه و اشتغال قرار بگیرد.

ستاری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید با جامعه کار کنند، کسی که وارد دانشگاه می‌شود باید از همه آیتم‌های یک دانشگاه توسعه یافته استفاده کند و لذت ببرد، اگر می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم باید به این سمت از حرکت کنیم، ادامه داد: اکوسیستم کارآفرینی بر دانشگاه‌ها باید حاکم باشد.

وی با بیان اینکه ‬توسعه یک نرم افزار و فکر است که باید اتفاق بیفتد و می‌تواند تحول ایجاد کند، تصریح کرد: چرا نمی‌توانیم مجدداً ابن سیناها را بسازیم جای سوال است، ما همان ملت هستیم اما احتمالاً راه‌ها را اشتباه رفته‌ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه توسعه و سیستم اقتصادی باید بومی باشد و محیطی باید ایجاد شود که خروجی دانشگاه‌ها در شهرها به کارگیری شوند، ‬افزود: حمایت از دانشگاه تنها نباید مالی باشد، می‌خواهیم در همه زمینه‌ها حمایت شوند.

ستاری با اشاره به اینکه نوع نگاه مسئولین به کارآفرینی باید توسعه یابد، دولتی‌ها باید فرق بگذارند بین کسی که سر ماه حقوق کارمندی می‌گیرد و کسی که برای چندین نفر دیگر شغل ایجاد کرده است، اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید محور کارآفرینی شوند؛ البته زمانی دانشگاه‌ها پیشرفت و توسعه پیدا می‌کنند که از درون بجوشند.

وی با بیان اینکه ‬صنایعی که از خارج وارد می‌شوند پایدار نیستند و صنعت جایی است که به دانشگاه طراح، نوآور و بهینه ساز نیاز داشته باشد، تصریح کرد: صنعتی که خط تولید را مونتاژ و ارائه می‌دهد نوآوری ندارد، ما آمادگی ‬داریم هزینه‌های توسعه زیرساختی دانشگاه آیت الله بروجردی را فراهم کنیم.

کد خبر 4565953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha