۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳

فرماندار پیشوا خبر داد؛

پیشوا دارای ۶۷۰۰ واحد مسکن روستایی فاقد مقاومت است

پیشوا دارای ۶۷۰۰ واحد مسکن روستایی فاقد مقاومت است

پیشوا- فرماندار پیشوا گفت: پیشوا دارای ۶۷۰۰ واحد مسکن روستایی فاقد مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی بعد از ظهر سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی نوسازی بافت فرسوده روستاهای پیشوا در روستای قاسم آباد، اظهار داشت: بهسازی و احیای بافت فرسوده یکی از طرح‌های دارای اولویت در برنامه ششم توسعه است و در شهرستان پیشوا نیز نوسازی مناطق روستایی و شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی به عزم و اراده دولت در مقاوم سازی بافت فرسوده اشاره و تصریح کرد: در سال جاری کارویژه هایی برای دهیاران پیشوا تعریف شده که بازسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و نامقاوم روستایی یکی از مهمترین آنهاست.

فرماندار پیشوا بازآفرینی شهری را یکی دیگر از برنامه‌های اولویت دار دولت عنوان و تصریح کرد: این موضوع نیز در دستور کار شهرداری پیشوا قرار گرفته و در سال آینده شاهد اتفاقات خوب و اثرگذاری در این حوزه خواهیم بود.

عباسی با بیان اینکه بنیاد مسکن شهرستان پیشوا همکاری خوبی با بخشداری‌ها و دهیاری‌ها داشته است، افزود: پیشوا حدود ۶۷۰۰ واحد مسکن روستایی داشته که مورد بررسی و بازدید قرار گرفته و به منازلی که فاقد مقاومت و استحکام بنا بوده اخطارها و هشدارهای لازم داده شده است.

وی با اشاره به ضرورت آگاه سازی و اطلاع رسانی به مردم در زمینه مقاوم سازی بافت فرسوده، گفت: دولت تسهیلات مناسبی در راستای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته ولی پیشبرد این طرح مستلزم آگاهی و استقبال مردم است.

فرماندار پیشوا دو روستای قاسم آباد و شعیب آباد را به عنوان پایلوت طرح مقاوم سازی بافت فرسوده عنوان کرد و گفت: با تلاش و همت دهیاران، سال آینده باید گستره اجرای این طرح افزایش یافته و به کل روستاهای شهرستان تعمیم یابد.

بر اساس این گزارش، مراسم آغازین عملیات اجرایی نوسازی بافت فرسوده روستاهای شهرستان پیشوا با حضور حمیدرضا سهرابی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، حسین عباسی فرماندار پیشوا، معصومه پرندوار مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری تهران، غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران، بخشداران، مدیران ادارات، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها در آموزشگاه امام حسن مجتبی (ع) روستای قاسم آباد برگزار شد.

کد خبر 4566609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha