۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۱۹

استاندار یزد:

ظرفیت دانش‌آموزان نخبه در توسعه یزد به درستی استفاده نشده است

ظرفیت دانش‌آموزان نخبه در توسعه یزد به درستی استفاده نشده است

یزد ـ استاندار یزد گفت: دانش آموزان نخبه ظرفیت بسیار ارزشمندی هستند که از این ظرفیت آنها بعد از دوران فراغت از تحصیل به درستی استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی امروز در مراسم جشن افتخار بیست و پنجم که در سالن شهید پاکنژاد یزد برگزار شد، اظهار داشت: موفقیت و صدرنشینی استان یزد برای بیست و پنجمین بار در کنکور سراسری، افتخاری ارزشمند است.

وی افزود: باید در این موفقیت به همه مؤلفه‌های اثرگذار توجه داشته باشیم که البته بخش عمده آن حاصل تلاش دانش آموزان و خانواده‌های آنهاست و به طور قطع نقش کارکنان آموزش و پرورش، معلمان، مدیران مدارس و تمام کسانی که فضای استان را برای یک رقابت علمی فراهم کردند و همه افرادی که در طول دهه‌ها و حتی صده‌های گذشته به درخشش یزد در عرصه فرهنگی و علمی کمک کردند، غیرقابل انکار است.

طالبی ادامه داد: افراد بسیاری تلاش کردند که زمینه برای علم آموزی در یزد فراهم باشد که تلاش آنها شایسته تقدیر است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یک حلقه گمشده در آموزش و پرورش داریم که نتوانسته‌ایم در طول ۲۵ سال گذشته از این موفقیت بزرگ به نفع استان استفاده کنیم و این حلقه گمشده، این است که در روند توسعه استان و رویکردهای خود توجه نکرده‌ایم که دانش آموزان ما به کدام سمت می‌روند و در چه رشته‌هایی تحصیل می‌کنند و متناسب با این رشته‌ها در استان اشتغال ایجاد کنیم و اگر راهبردهایی برای توسعه استان داریم، دانش آموزان را به آن سمت هدایت کنیم.

طالبی خاطرنشان کرد: امیدواریم در رویکردهای جدیدی که در حوزه توسعه استان داریم بتوانیم این حلقه گمشده را به وجود بیاوریم و بتوانیم از این توان و ظرفیت دانش آموزان حداکثر بهره برداری را هم برای حضور دانش آموزان بعد از فراغت تحصیل در استان و هم بهره گیری از توان آنها در توسعه استان داشته باشیم.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: آموزش و پرورش بتواند در ارائه آموزش‌های مختلف به دانش آموزان به ویژه در زمینه سبک زندگی مناسب موفق‌تر از قبل عمل کند.

کد خبر 4571684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha