۷ فروردین ۱۳۹۸، ۲۱:۲۸

مدیرکل انتقال خون استان کردستان:

۹۶۲۳ داوطلب اهدای خون در سال ۹۷ در انتقال خون سقز پذیرش شدند

۹۶۲۳ داوطلب اهدای خون در سال ۹۷ در انتقال خون سقز پذیرش شدند

سنندج - مدیرکل انتقال خون کردستان از رشد ۲۳ درصدی آمار مراجعه کنندگان سقزی برای اهدای خون در سال گذشته خبرداد و گفت: ۹ هزار و ۶۲۳ داوطلب اهدای خون در سال ۹۷ در انتقال خون سقز پذیرش شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدسعید کریمیان شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز انتقال خون شهرستان سقز با بیان اینکه ۲۶ درصد از خون‌های اهدایی استان کردستان از شهروندان سقزی و در مرکز انتقال خون این شهرستان جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۶۲۸ واحد خون کامل از اهداکنندگان خون استان دریافت شده است که سهم انتقال خون سقز هفت هزار و ۴۵۸ واحد خون اهدایی کامل بوده است.

وی افزود: میزان پذیرش اهداکنندگان خون در مرکز انتقال خون سقز در سال ۹۷ نسبت به هفت هزار و ۶۲۳ مراجعه سال ۹۶ افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد که بیانگر همراهی بی‌همانند اهداکنندگان سقزی با بیماران نیازمند به خون است.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان با یادآوری اینکه این مرکز در سال ۹۷ در تمامی ایام هفته فعال و میزبان اهداکنندگان خون بوده است، ادامه داد: مرکز انتقال خون سقز در سال گذشته با دارا بودن شش تخت اهدای خون و پنج کارشناس و یک نیروی خدماتی در کنار یک پزشک به انجام‌وظیفه و ارائه خدمت پرداخته است.

کریمیان به نهادینه بودن فرهنگ اهدای خون در میان شهروندان سقزی اشاره داشت و یادآور شد: فرهنگ نوع دوستی با اهدای خون در سقز نهادینه‌شده است و تلاش خواهیم کرد تا گنجایش بالقوه مرکز انتقال خون و جامعه اهداکنندگان را برای تأمین نیاز خون استان در مواقع ضرورت افزایش دهیم.

وی درباره آمار اهدای خون بانوان سقزی نیز بیان کرد: در سال گذشته ۶۷۳ بانوی سقزی موفق به اهدای خون خود شده اند که این رقم از مشارکت بیش از ۹ درصدی بانوان در اهدای خون خبر می‌دهد که بیش از میانگین کشوری است.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان در پایان سخنان خود ضمن تجلیل و تقدیر از جمعیت اهداکنندگان خون شهرستان سقز,، گفت: مرکز انتقال خون سقز در سال ۹۷ با افزایش هزار و ۵۹۹ واحد خون اهدایی نسبت به سال گذشته نقش مهمی در رسیدن اداره کل انتقال خون استان به اهداف خود داشته است.

گفتنی است اداره کل انتقال خون استان کردستان با دو مرکز ثابت اهدای خون در شهرستان‌های سنندج و سقز خون و فرآورده‌های خون مورد نیاز بیماران و ۱۷ مرکز درمانی استان را تامی ن می‌کند.

کد خبر 4577036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha