۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۴۲

وزیر راه و شهرسازی:

۶۵ درصد راه‌های آسیب‌دیده ناشی از سیل روستایی هستند

۶۵ درصد راه‌های آسیب‌دیده ناشی از سیل روستایی هستند

کرمانشاه- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان ها گفت: ۶۵ درصد راه‌های آسیب‌دیده ناشی از سیل راه روستایی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران در کرمانشاه اظهار داشت: سامانه بارشی که اطلاع رسانی شده در غرب کشور از جمله استان کرمانشاه فعال خواهد بود که بیشترین حجم فعالیت آن از امشب تا صبح فردا است.

وی افزود: میزان بارش این سامانه بر اساس محاسبات انجام شده توسط سازمان هواشناسی دارد تقریباً به اندازه یک فصل استان است.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: با توجه به اینکه هم زمین اشباع شده و هم حداکثر ظرفیت رودخانه‌ها تکمیل است مردم باید به هشدارها توجه داشته و حاشیه رودخانه‌ها را تخلیه کنند که موضوع مهمی است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مهمترین اقدام در ستاد بحران استان پیش بینی و پیشگیری قاطع است که تا کنون کرمانشاه در این زمینه موفق بوده است.

اسلامی تصریح کرد: مهمترین موضوعاتی که اکنون در سطح کشور با آن مواجه هستیم آب شستگی، ریزش کوه، رانش زمین و تخریب پل هاست که می‌طلبد مردم از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند و به تذکرات پلیس راه و راهداران توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: خدا را شاکریم که رحمت الهی نازل شده و سال پربارشی را تجربه می‌کنیم و از یک دوره سخت خشک سالی وارد یک دوره تر سالی شدیم و باید خود را با شرایط یک زندگی جدید انطباق دهیم و امیدواریم که حادثه‌ای اتفاق نیافتد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: به طور طبیعی راه‌های فرعی و روستایی بیشترین آسیب را می‌بینند چون بسیاری از راه‌های روستایی راه‌هایی هستند که به لحاظ مهندسی و هندسه راه متأثر از مسیر طبیعی که در طول تاریخ شکل گرفته احداث شده‌اند.

وی خاطر نشان ساخت: تا کنون حدود ۶۵ درصد راه‌هایی که در کل کشور آسیب دیده‌اند در راه‌هایی روستایی و فرعی بوده است مگر نقاطی که همراه با ریزش کوه بود که نقاط شناخته شده‌ای هستند و هشدارهای لازم نیز از قبل داده شده است.

کد خبر 4579213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha