۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۱۲

در نشست شورای امنیت؛

نبنزیا: آمریکا دائماً ونزوئلا را بی‌ثبات می‌کند

نبنزیا: آمریکا دائماً ونزوئلا را بی‌ثبات می‌کند

نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره ونزوئلا گفت: آمریکا دائماً ونزوئلا را بی‌ثبات می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل هم اکنون در حال سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع بررسی آخرین اوضاع در ونزوئلا است.

نماینده روسیه در سازمان ملل در ابتدای سخنرانی خود، مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را خطاب قرار داد و درباره اظهارات مضحک وی تصریح کرد: خوشحالیم که وی را در این نشست با ارائه آمار و ارقام می بی نم. می‌خواهم از ایشان بپرسم که این آمار و ارقام درباره ونزوئلا درباره درد و رنج مردم را از کجا به دست آورده است؟ درد و رنج مردم عراق، سوریه و لیبی را همه دیده ایم. ایا شما (مایک پنس) اوضاع مردم ونزوئلا را هم آنگونه می‌بینید؟

واسیلی نبنزیا درباره عوامفریبی واشنگتن در ارسال کمک هائی برای ونزوئلا ادامه داد: البته ما نیز از کمک‌های انسانی واقعی به مردم ونزوئلا حمایت می‌کنیم. نمی‌توان فقط از تحریم هائی حمایت کرد که تنها به مشکلات مردم می‌افزاید و رشد و توسعه آن کشور را متوقف می‌کند. اموال و دارایی‌های ونزوئلا را بلوکه می‌کنند و ادعای حمایت از مردم ونزوئلا را سر می‌دهند. ونزوئلا کمک‌های انسانی را بر اساس اصول سازمان ملل رد نکرده است؛ همانگونه که کمک‌های روسیه را پذیرفته است.

وی در ادامه افزود: آمریکا دائماع اوضاع ونزوئلا را بی ثبات می‌کند تا حکومت قانونی این کشور را سرنگون کند. آمریکا ونزوئلا را به ابزار چانه زنی خود تبدیل کرده است. ونزوئلا باید به گفتگو روی آورد؛ خوان گوایدو نمی‌تواند در این مسیر حرکت کند؛ چرا که چنین دستوری را دریافت نکرده است. از آمریکا می‌خواهیم تا حق تعیین سرنوشت آینده را برای مردم ونزوئلا به رسمیت بشناسد و در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

کد خبر 4587596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha