۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۲:۴۴

مراسم تحلیف ۵۷ وکیل پایه یک دادگستری در قزوین برگزار شد

مراسم تحلیف ۵۷ وکیل پایه یک دادگستری در قزوین برگزار شد

قزوین- هفدهمین دوره آئین تحلیف کارآموزان وکالت دادگستری با حضور ۵۷ وکیل پایه یک در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفدهمین دوره آئین تحلیف کارآموزان کانون وکلای دادگستری استان قزوین شنبه شب یا حضور مرتضی شهبازی نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری کشور و بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی در قزوین برگزار شد.

محمد نسخه چی در این مراسم گفت: امسال را با حوادث تلخ و شیرینی آغاز کردیم که اگر برخی بی تدبیری و سو مدیریت‌ها نبود بارش‌های الهی تماماً برای ما رحمت و نعمت بود و شاهد این همه خسارت سیلاب نبودیم.

وی بیان کرد: کانون وکلا پس از این حادثه با رسالت انسانی به کمک مردم سیل زده شتافت و همچنان در این مسیر آماده کمک به نیازمندان است.

نسخه چی تصریح کرد: در آزمون اختبار شاهد شکوفایی همکاران بودیم و اساتید با دقت انتخاب شدند که همگی در بالاترین سطح بودند.

وی یادآور شد: شما که با ادای سوگند به شغل وکالت نائل می‌شوید همواره باید به سوگند نامه خود پایبند باشید لذا تلاش کنید همیشه و همواره در کنار مردم باشید و مردم را به حقوق خود آشنا کنید.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین افزود: سرنوشت نهاد وکالت برای ما بسیار مهم است لذا در خصوص اتفاقاتی که رخ می‌دهد باید حساس باشیم و این نهاد را رها نکنیم.

نسخه چی گفت: امروز با مشکلات زیادی مواجهیم که از نمایندگان مجلس انتظار داریم قوانین وکالت را به سمتی ببرند تا استقلال کانون حفظ شده و تقویت شود.

وی تصریح کرد: کانون‌های وکلا بدون تحمیل هزینه به دولت برای افراد زیادی شغل ایجاد کرده‌اند، هم مالیات و هم سهم خود را به دادگستری پرداخت می‌کنند و با آموزش‌های علمی و تخصصی زمینه کار برای آنها مهیا شده که امیدواریم بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

۵۷ وکیل وارد جرگه وکالت شدند

وی اظهار داشت: در هفدهمین دوره تعداد ۵۷ تن از کارآموزان با ادای سوگند به شغل شریف وکالت مشغول می‌شوند تا به مردم خدمت کنند.

در ادامه تقی حاج سید رضی رئیس کمیسیون عالی دادگستری استان قزوین گفت: سطح اختبار در این دوره هم بالا بود و از آنجا که ما دغدغه آموزش داریم به کیفیت دوره‌ها اهمیت می‌دهیم.

وی بیان کرد: در دوران کارآموزی مسائل عملی هم آموزش داده می‌شود و باور داریم که وکلا باید معلومات حقوقی داشته باشند و با دانش نظری و عملی به مردم خدمت کنند.

سید رضی گفت: اجرای قواعد حقوقی و دانش حقوقی مهم است که وکیل باید داشته باشد اما در این میان برخی می‌گویند حقوق هم فن هم علم است و ایجاد قلمرو نظری و عملی اشتباه است.

وی تصریح کرد: باید وکلا از رویه حاکم بر محاکم مطلع بوده و قدرت تحلیل حقوقی قوی و توصیف و توجیه درست حقوقی داشته باشند تا بتوانند بخوبی از موکلان خود دفاع کنند.

رئیس کمیسیون عالی دادگستری استان قزوین بیان کرد: فکر نکنید با تحلیف کار شما در تحلیل قواعد حقوقی تمام شده است بلکه شما باید بتوانید مجری قانون باشید و بخوبی از قانون دفاع کنید و تفسیر قانون را بدانید.

سید رضی اظهار داشت: وکیل همواره لازم است مطالعه کند و اگر دنبال استقلال کانون وکلا هستیم باید همه از علم و دانش کافی برخوردار باشند تا جایگاه کانون حفظ شود.

وی گفت: اینکه از بیرون در هجمه هستیم باید آسیب شناسی کنیم و بدانیم آنچه ما را تقویت می‌کند این است که وکیل دانشمند تربیت کنیم تا دستگاه قضا هم روی ما حساب ویژه باز کند.

وی با انتقاد از جذب بیش از حد وکیل اظهار داشت: زیاد شدن تعداد وکلا نباید ما را از کار اصلی باز دارد.

در ادامه مراسم تحلیف ۵۷ تن از کارآموزان که به جرگه وکالت پیوستند برگزار شد.

کد خبر 4589914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha