۲۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴

دو پژوهشگر آمریکایی در یک کتاب مطرح کردند

برنامه هسته‌ای ایران در ویراست سوم «معرفی سیاست جهانی»

برنامه هسته‌ای ایران در ویراست سوم «معرفی سیاست جهانی»

«ریچارد مانسبیک» و «کریستن تیلور» در ویراست سوم کتاب «معرفی سیاست جهانی» به برنامه هسته‌ای ایران هم پرداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشارات روتلیج امریکا، ویراست سوم کتاب Introduction to Global Politics «معرفی سیاست جهانی» نوشته ریچارد. وی. مانسبیک و کریستن. ال. تیلور را در ۵۹۳ صفحه منتشر کرد. ریچارد وی مانسبیک استاد علوم سیاسی در دانشگاه ایالتی آیووا، ایالات متحده آمریکا است. کریستن تیلور استاد مطالعات بین المللی در کالج دولتی بیری ایالات متحده آمریکا است.

عناوین برخی از فصول این کتاب به این شرح است: «تئوری سیاست‌های جهان»، «گذشته به عنوان سرآغاز شرایط فعلی»، «جنگ‌های جهانی»، «جنگ سرد»، «فرایند جهانی شدن: جبهه‌ای نوین»، «زندگی خطرناک در جهان پر از خطر»، «قدرت در سیاست‌های جهانی و علل جنگ‌ها»، «تکنولوژی و شرایط در حال تغییر جنگ‌ها» و «مدیریت تنش‌ها: قوانین و سازمان‌های بین‌الملل».

در نسخه سوم مطالب کتاب کاملاً بروز شده است. در این کتاب توضیحات لازم در حوزه سیاست‌های جهانی با رویکرد تاریخی نگاشته شده و به طور دقیق، تاریخ را با رویدادهای امروز مرتبط و با ادغام نظریه و تمرین سیاسی در سطوح فردی، ایالتی، کشوری و جهانی، تحولات کلیدی در سیاست جهانی را معرفی می‌کند. این شیوه در درک درست مخاطبان از روندهای عمده جهان از نظر تحولات سیاسی مؤثر است.

نویسندگان تلاش کردند تا نسخه سوم کتاب با حفظ محتوای اصلی نسخه‌های قبلی، بدل به کتابی راهنما با اضافه ضمیمه‌های متعدد و مفید چون تعریف عناصر کلیدی که باعث تغییر و تحول در عرصه سیاسی بین‌المللی بوده‌اند، شود.

برخی از مطالب جدید این کتاب مسائل مهمی چون رابطه اسلام با غرب، دولت اسلامی، BRICS و دیگر اقتصادهای در حال ظهور، اثرات مداوم بهار عربی (بیداری اسلامی)، پوشش مسائل قرارداد هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵، توسعه کره شمالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی آن، تجزیه و تحلیل فناوری‌های جدید برای مقابله با جنگ - مانند هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری‌های سایبری - و نیز تکنولوژی‌های مبارزه با تروریسم و سرانجام جنگ‌های مختلف معاصر را در بر می‌گیرد.

این خبر توسط رایزنی فرهنگ ایران در هند و برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته است.

کد خبر 4592195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha