۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۵۱

با امضای تفاهم نامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بیمه سلامت کشور؛

یک میلیون مددجوی کمیته امداد از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند

یک میلیون مددجوی کمیته امداد از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند

سنندج – مراسم امضای تفاهم نامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بیمه سلامت کشور به صورت ویدئو کنفرانس و به طور همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز مراسم امضای تفاهم نامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بیمه سلامت کشور برگزار شد که در استان‌های سراسر کشور نیز مدیران کل کمیته امداد و بیمه سلامت از طریق ویدئو کنفرانس نظاره‌گر این مراسم بودند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در ابتدای این مراسم گفت: با امضای این تفاهم نامه از ابتدای سال ۹۸ حدود یک میلیون نفر در سراسر کشور که تحت پوشش خدمات بیمه‌ای کمیته امداد قرار داشتند می‌توانند از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده کنند.

پرویز فتاح اظهار داشت: با این کار ردیف بودجه خدمات مربوط به بیمه افراد تحت پوشش کمیته امداد که ۴۷۰ میلیارد تومان است از کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت انتقال یافته تا به افراد تحت پوشش این نهاد خدمات درمانی ارائه دهند.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های که انجام گرفته جامعه هدف ما از ارائه خدمات نباید نگران باشند و مطمئن باشند که بهترین خدمات در طول سال به آنان ارائه می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور یادآور شد: بایت صدور دفترچه‌های درمانی نیز قرار است که مبلغی بسیار کم از سوی مددجویان به بیمه سلامت پرداخت شود که از همین جا اعلام می‌کنیم که این مبلغ را برای یک میلیون نفر سراسر کشور از طریق کمیته امداد استان‌ها به بیمه سلامت هر استان پرداخت کرده و انجام این کار برای مددجویان ما هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: تا قبل از انعقاد این تفاهم نامه حدود ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور از خدمات بیمه سلامت بهره مند بودند که از امسال این رقم به ۴۱ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

طاهر موهبتی ادامه داد: سالانه با توجه به خدماتی که در مراکز درمانی و مطب افراد تحت قرارداد بیمه سلامت به بیمه شدگان ارائه می‌شود ۱۸۵ میلیون بار مراجعه سرپایی و چهار و میلیون و ۵۰۰ هزار بار مراجعه به صورت بستری صورت می‌گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در سراسر کشور با ۴۴ هزار مرکز و فرد قرارداد همکاری امضا کرده است، گفت: از ابتدای سال نیز یک میلیون مددجوی تحت پوشش خدمات بیمه‌ای کمیته امداد در قالب صندوق سایر اقشار ساماندهی شده و از این خدمات بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور اظهار داشت: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نیز تمامی این یک میلیون نفر دارای دفترچه درمانی بیمه سلامت شده و می‌توانند از خدمات ما بهره مند شوند ضمن آنکه تا زمان صدور دفترچه با ارائه همان کارت درمانی کمیته امداد می‌توانند از خدمات مراکز درمانی بهره مند شوند.

کد خبر 4593609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha