۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۰۵

فرمانده انتظامی شاهرود:

جوان متخلف فضای مجازی در شاهرود دستگیر شد

جوان متخلف فضای مجازی در شاهرود دستگیر شد

شاهرود - فرمانده انتظامی شاهرود با بیان اینکه یک جوان متخلف شاهرودی در حوزه فضای مجازی دستگیر شد، گفت: این جوان به جرم خود اعتراف کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی کریمی شامگاه آدینه در جمع خبرنگاران به میزبانی فرماندهی ناجای شاهرود از دستگیری جوانی که عامل پخش تصاویر میهمانی تولد خصوصی چند دختر جوان بود خبر داد و بیان کرد: چندی قبل چند دختر دانشجو در خوابگاه خود اقدام به برگزاری جشن تولد کرده و احدی از آن‌ها صفحه شخصی فضای مجازی دوستان خود را تشکیل می‌دهد تا فیلم زنده مهمانی خصوصی خود را برای دوستانش ارسال کند.

وی افزود: این فرد غافل از اینکه یک مرد جوان با هویت جعلی در این صفحه حضور داشته و با استفاده از یک نرم افزار تصاویر لایو آنها را در گوشی تلفن همراه خود ذخیره می‌کند.

فرمانده انتظامی شاهرود گفت: پس از ضبط این فیلم خصوصی فرد مذکر با ساختن یک آیدی جعلی با نام فرد لایو گیرنده اقدام به ارسال فیلم در فضای مجازی و ایجاد مزاحمت و درخواست‌های نامتعارف برای سایر مخاطبان این فرد مونث و دوستان وی می‌کند.

کریمی بیان کرد: شکایت چند زن دیگر که فیلم آن‌ها پخش شده و افرادی که مورد مزاحمت واقع شده بودند واصل شده است لذا با بررسی‌های انجام شده و اقدامات تخصصی توسط کارشناسان زبده پلیس فتا شاهرود، در نهایت این فرد جوان شناسایی و به نحو مقتضی به پلیس فتا شهرستان انتقال و ضمن اعتراف به این بزه و تشکیل پرونده نامبرده به مراجع قضائی معرفی شد.

وی افزود: در فضای مجازی هویت افراد مشخص نیست و چه بسا استفاده کنندگان از این فضا ناخواسته با حس امنیت در این فضا و اعتماد به سایر کاربران و هویت‌های اعلامی از طرف آنان، اقداماتی را انجام می‌دهند که پیامدهای ناگوار و بعضاً غیر قابل جبرانی را برای آنان به مراه خواهد داشت.

کد خبر 4600846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha