۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۱۸

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس خبر داد؛

بررسی۳ لایحه توسط مجلس در راستای افزایش اختیارات شهرداری‌ وشوراها

بررسی۳ لایحه توسط مجلس در راستای افزایش اختیارات شهرداری‌ وشوراها

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: سه لایحه مهم در راستای ارتقای شرایط و افزایش اختیارات شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی در نوبت ارائه صحن مجلس برای بررسی و تصویب قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر کریمی روز دوشنبه در همایش شوراهای اسلامی استان مرکزی به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراها در اراک، اظهار داشت: در مجلس طرح مدیریت متمرکز و یکپارچه شهری تهیه شده است. این طرح با ۱۶۰ ماده طرح مفصلی به شمار می‌رود که موضوع‌های مختلفی که در بحث مدیریت شهری در زمینه‌های مختلف مطرح است، بیشترین سرفصل‌های این طرح را تشکیل می‌دهد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس افزود: احکام لازم نیز برای این طرح پیش بینی شده و این طرح حدود ۵ ماه است که در نوبت ورود به صحن مجلس قرار دارد و جزو اولویت‌هایی است که باید به زودی در صحن مجلس طرح موضوع شود.

کریمی خاطرنشان کرد: در حوزه مالی شهرداری و دهیاری‌ها هم طرح درآمد پایدار شهرداری‌ها تهیه شده و کمیسیون ویژه‌ای برای این منظور در مجلس نیز تشکیل شده است. دولت هم لایحه درآمد پایدار دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را به مجلس ارائه کرده که ما مجدداً یک بررسی کامل‌تری داشتیم و نهایتاً این طرح هم آماده است که در صحن مجلس مطرح شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: امیدواریم در فرصت باقی مانده دوره دهم مجلس این طرح‌ها که برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بسیار مهم و حیاتی هستند به سرانجام برسد و ساختار مدیریتی و اداره آنها به ویژه برای وظایف مهمی که از دولت به ۲۳ دستگاه دولتی منتقل خواهد شد و بخشی به شهرداری‌ها و بخشی از آن به دهیاری‌ها انتقال می‌یابد، از شرایط مناسب برخوردار شود.

کریمی خاطر نشان کرد: در حوزه درآمد پایدار شهرداری‌ها و امور مالی آنها هم تلاش داریم در فرصت باقی مانده دور دهم مجلس، این موضوع به سرانجام برسد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: در موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده هم که در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و تکمیل شده و هم اکنون در نوبت صحن مجلس است با پیگیری‌هایی که انجام شده سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از یک‌سوم کنونی به نصف افزایش پیدا کرده که این هم تحول بزرگی است که می‌تواند یک جهش در تأمین درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها از این گونه منابع باشد.

کریمی ادامه داد: تلاش این است که نهاد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با توجه به جایگاه رفیع و گسترده ای که دارند بتوانند در زمینه اختیارات و وظایف، خدمات بیشتری را انجام دهند.

کد خبر 4603718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha