۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۲۱

رئیس آموزش‌وپرورش خرمشهر تأکید کرد:

نیاز آموزش‌وپرورش خرمشهر به تأمین اعتبار حامل‌های انرژی

نیاز آموزش‌وپرورش خرمشهر به تأمین اعتبار حامل‌های انرژی

خرمشهر- رئیس آموزش‌وپرورش خرمشهر گفت: مطالبات برق و تعریف نشدن ردیف اعتباری برای حامل‌های انرژی در آموزش‌وپرورش یکی از مشکلات سیستم آموزشی این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر علی فر ظهر امروز سه شنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پروش شهرستان خرمشهر که در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: در سال گذشته اداره برق به دلیل مطالبات خود اقدام به قطع برق دو، سه مدرسه و حتی اداره آمورش و پروش کرد و این در حالی است که هیچ مبلغی برای حامل‌های انرژی به آموزش‌وپرورش پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: در حال حاضر مدارس خرمشهر به سمت خودگردان حرکت می‌کنند و طبق قانون نمی‌توان دانش آموزان را به پرداخت وجهی مجبور کرد و باوجوداین شرایط نباید مدیران به فکر تأمین هزینه آب و برق باشند.

رئیس آموزش‌وپرورش خرمشهر قطعی برق اداره آموزش‌وپرورش را نیز مخل سیستم آموزشی این شهرستان دانست و گفت: در اداره آموزش و پروش تمام امور به‌صورت خودکارسازی انجام می‌شود و قطع برق می‌تواند بسیاری از امور را در سیستم آموزشی شهرستان را دچار مشکل ایجاد کند.

علی فر در ادامه از تعیین جوایز برای نفرات برتر کنکور خرمشهر برای دومین سال متوالی خبر داد و اظهار کرد: امسال نیز همچون سال گذشته جوایزی برای برترین‌های کنکور دیده‌شده است که برای رتبه‌های تک‌رقمی ۱۵ میلیون تومان، برای رتبه‌های دورقمی ۱۰ میلیون تومان، برای رتبه‌های سه‌رقمی نیز پنج میلیون تومان است و برای افرادی که در رشته‌های مناسب در دانشگاه‌های تراز یک کشور نیز پذیرفته می‌شود جوایزی در نظر می‌گیرد که در اول مهرماه این جوایز اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به تعیین سه دستگاه به‌عنوان معین آموزش‌وپرورش برای تأمین هزینه‌های آمادگی کنکور در این شهرستان اشاره کرد و گفت: باوجود مصوب شدن اینکه سه ارگان شرکت نفت و گاز اروندان، بندر و دریانوردی خرمشهر و منطقه آزاد اروند برای کنکور کمک‌هایی را در نظر بگیرند و رقم‌ها نیز اعلام‌شده است اما این دستگاه‌ها تاکنون پاسخی به نامه‌های آموزش‌وپرورش نداده‌اند، بااین‌حال کلاس‌های کنکور در پژوهش سرای خرمشهر دایر شدند.

برنامه‌ریزی برای گرامی داشت معلمان خرمشهری در هفته بزرگداشت هفته معلم دیگر موضوعی بود که توسط رئیس آموزش‌وپرورش خرمشهر مطرح شد.

علی فر در این رابطه توضیح داد: سازمان منطقه آزاد اروند روز یکشنبه مراسمی را برای تقدیر از معلمان برگزیده و بازگشتگان در چهار دو شهرستان آبادان، خرمشهر، برنامه‌ریزی کرده است اما تمایل بر این است که با مساعدت شهرستان از تمام مجموعه فعال در آموزش‌وپرورش تقدیر شود.

رئیس آموزش‌وپرورش خرمشهر اختصاص اعتبار برای تأمین نیازمندی غرب کارون توسط شرکت نفت و گاز اروندان نیز اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در غرب کارون در حال تحصیل هستند و این در حالی است که از این تعداد ۴۰۰ نفر برای آمدوشد نیاز به سرویس دارند که اعتبار موردنیاز برای تأمین این سرویس‌ها ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که پیگیری‌ها برای تأمین آن توسط شرکت نفت و گاز اروندان و دیگر محورها در حال انجام است.

وی همچنین از اختصاص اعتباری ۲ میلیون تومانی برای یک سال تحصیلی از سوی دهیاران غرب کارون را یادآور شد.

کد خبر 4604759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha