۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۸:۲۷

سرپرست فرمانداری خرمشهر:

مجمع خیرین مدرسه‌ساز در خرمشهر تشکیل شود

مجمع خیرین مدرسه‌ساز در خرمشهر تشکیل شود

خرمشهر- سرپرست فرمانداری خرمشهر گفت: در خرمشهر مجمع خیرین وجود ندارد و تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در این شهرستان یک نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش مودت ظهر امروز سه شنبه در نخستین جلسه شورای آموزش و پروش شهرستان خرمشهر که در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر اظهار کرد: در کشورهای توسعه‌یافته ۹۰ درصد اعتبارات در بخش‌های بهداشت و آموزش‌وپرورش توسط خیرین و بخش خصوصی تأمین می‌شود.

وی افزود: در بسیاری از شهرستان‌های کشور و حتی برخی شهرستان‌های استان خوزستان مشارکت خیرین از آموزش جدا و به سمت بهداشت و امنیت سوق یافته است و این در حال است که در خرمشهر هنوز هیچ مجمع خیرین تشکیل نشده است.

سرپرست فرمانداری خرمشهر بر اهمیت مشارکت خیرین در قالب مجمع خیرین مدرسه‌ساز تأکید کرد و گفت: سیستم آموزش‌وپرورش سیستم بزرگی است و به‌تنهایی قادر به رفع نیازمندی‌های خود نیست، برخی از نهادها به این سیستم کمک می‌کنند اما کافی نیست و نیاز است که خیرین برای رفع کمبودها ورود کرده و این کمک‌ها می‌تواند تنها به ساخت مدارس خلاصه نشود بلکه در تأمین تجهیزات نیز مؤثر باشد.

وی افزود: در خرمشهر هم ازنظر توانمندی و هم از علاقه‌مندی ظرفیت خوبی وجود دارد و در جریان اخیر سیلاب مرم خرمشهر با تشکیل موکب‌های خدمات رسان به سیل‌زدگان علاقه‌مندی و ظرفیت شهرستان را ثابت کردند که می‌توان از این ظرفیت در راستای کمک به آموزش‌وپرورش برای تأمین فضاهای آموزش و دیگر نیازمندی‌ها استفاده کرد.

مودت در ادامه بیان کرد: در صورت مشارکت خیرین دولت می‌تواند ۵۰ درصد از اعتبارات موردنیاز آموزش‌وپرورش برای فضای آموزشی را تأمین کند.

سرپرست فرمانداری خرمشهر در ادامه به‌پیش رو بودن هفته بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش قابل‌توجهی از اعتبارات دولتی خرمشهر صرف مقابله با سیلاب شده است برای تقدیر از تمام معلمان اعتباری معادل ۱۲۰ میلیون تومان برآورد شده است که با کمک چند نهاد متمکن این شهرستان قابل تأمین است.

وی از رئیس آموزش‌وپرورش خواست تقسیم‌بندی انجام دهد تا بر اساس آن مدیران دستگاه‌ها در طول هفته معلم برای تقدیر از زحمات معلمان، در مدارس نزدیک به محل خدمت خود حاضر شوند.

کد خبر 4604762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha