۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۴۵

آیت الله اعرافی:

روش شهید مطهری در آموزش و پرورش و حوزه مورد توجه ویژه قرار گیرد

روش شهید مطهری در آموزش و پرورش و حوزه مورد توجه ویژه قرار گیرد

قم - مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه شهید مطهری با ایستادگی بر نظریه تمدن نوین اسلام به شهادت رسید، گفت: روش شهید مطهری باید در آموزش و پرورش و حوزه علمیه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش «شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی» که در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به جامعیت علمی و حوزوی شهید مطهری افزود: شهید مطهری در علوم پایه حوزوی فردی صاحب نظر و مجتهد بود.

وی بیان کرد: شهید مطهری با جامعیت علمی بالای خود تنها به بیان نظریه نپرداخت بلکه با ایستادگی در نظریه تمدن نوین اسلام سرانجام به شهادت رسید.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید به اسلام نگاهی تمدنی داشت که دارای جامعیت، ثبات و پاسخگویی به تحولات باشد، بیان کرد: شهید مطهری معتقد بود که اسلام اندیشه تمدنی است و همه تلاشش این بود این ویژگی‌ها را در آثارش ارائه دهد.

وی با اشاره به دیدگاه شهید مطهری مبنی بر ظرفیت تمدنی اسلام، افزود: روش شهید مطهری باید در آموزش و پرورش و همینطور حوزه علمیه مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیت الله اعرافی از ویژگی‌های شهید مطهری به سبک نمونه آموزش و پرورشی ایشان اشاره کرد و افزود: این مفسر قرآن کریم با تکیه بر علوم حوزوی در مکاتب غربی به درجه بالای صاحب نظری دست یافت.

وی شهید مطهری را مهاجم تمدن نوین اسلام دانست و افزود: ایشان تمدن اسلام را تفسیر می‌کرد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حادثه سیل اخیر اقشار مختلف مردم و در کنار آنها روحانیت و گروه‌های جهادی به کمک رسانی به سیل زدگان پرداختند.

وی ضمن ابراز همدردی حوزه‌های علمیه با مردم سیل زده کشور از افرادی که موجب وحدت و یکپارچگی شدند نیز قدردانی کرد.

کد خبر 4605877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha