۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۸:۵۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان:

مردم همدان ۳.۳ میلیارد تومان به مناطق سیل زده کشور کمک کردند

مردم همدان ۳.۳ میلیارد تومان به مناطق سیل زده کشور کمک کردند

همدان - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: مردم همدان ۵۶۶ میلیون تومان به صورت نقدی و ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به صورت غیر نقدی به مناطق سیل زده کشور کمک کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز کارخانه‌ای عصر چهارشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران در خصوص خدمات ارائه شده توسط این جمعیت در حوادث جوی ۱۱ فروردین‌ماه تا ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری اظهار داشت: در این مدت ۴۵۶ نیروی امدادی جمعیت هلال احمر استان همدان در عملیات شرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه ۷۸۳ مورد عملیات در این مدت انجام شد و ۸۳۸ نفر اسکان اضطراری گرفتند، اظهار داشت: ۵۸۸ منزل که به دلیل سیل و سیلاب دچار آب گرفتگی شده بودند از آب تخلیه شدند.

توزیع ۵۰۴ بسته غذایی بین سیل زدگان استان همدان

وی همچنین از توزیع ۵۰۴ بسته غذایی بین سیل زدگان استان همدان خبر داد و گفت: در اجرای عملیات امدادی ۴۲ آمبولانس، ۹۴ خودروی کمک دار و ۱۰ خودروی نجات و یک قایق به کار گرفته شد.

کارخانه‌ای به آمار نفرات تحت تأثیر حادثه در استان همدان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه مجموع حادثه دیدگان ۴ هزار و ۲۹۳ نفر بوده‌اند و به ۴ هزار و ۶۸ نفر به واسطه سیلاب امدادرسانی شده است، گفت: در این مدت ۱۴ نفر از مصدومین به مراکز درمانی منتقل شدند که از این تعداد ۸ نفر مربوط به حوادث سیلاب و آب گرفتگی و ۶ نفر مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان اینکه ۸ نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند، گفت: ۵ نفر در حوادث سیلاب و آب گرفتگی و ۳ نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه در پی وقوع سیل در استان لرستان نیز نیروها و تجهیزات به این منطقه اعزام شد، گفت: ۷۷ نیروی امدادی شامل ۶۸ نیروی جمعیتی و ۹ نیروی غیر جمعیتی به همراه دو دستگاه موتور روبین، ۲ قلاده سگ تجسس و ۹ دستگاه خودروی کمک دار به لرستان اعزام شدند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰ تخته پتو، یک هزار و ۴۰۰ تخته چادر، ۵ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۸۳ هزار قوطی کنسرو جات و یک کانکس سرویس بهداشتی نیز توسط هلال احمر همدان به لرستان ارسال شد، گفت: ۱۴ دستگاه کامیون، ۲ دستگاه مینی بوس و یک دستگاه تریلی نیز در امدادرسانی‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

برقراری ۲۳۷ هزار تماس با خط ۱۱۲ هلال احمر همدان

کارخانه‌ای از برقراری تماس‌ها با خط ۱۱۲ هلال احمر خبر داد و گفت: از تاریخ ۱۱ فروردین ماه تا ۲۸ فروردین ماه ۲۳۷ هزار و ۷۹۷ تماس با مرکز EOC برقرار شده که به ۱۸۹ هزار و ۸۰۲ مورد پاسخ داده شده است.

وی به بخش خدمات معاونت داوطلبان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه کمک‌های غیر نقدی شامل کنسروجات، ظروف یک بار مصرف، لوازم بهداشتی، لباس و چکمه به لرستان ارسال شده است، اظهار داشت: مجموع کمک‌های نقدی جمع‌آوری شده در استان همدان که به واسطه برقراری ۹ شعبه، ۴۲ خانه هلال احمر، ۶۳ پایگاه ثابت و سیار و ۵ دستگاه پوز جمع‌آوری‌شده حدود ۵۶۶ میلیون تومان است و کمک‌های مردمی که به صورت غیرنقدی بوده است نیز ارزشی معادل دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان داشته است.

وی با بیان اینکه معاونت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان همدان نیز در استان لرستان به ارائه خدمات پرداخت، گفت: ۴۴ نفر شامل ۶ پزشک، ۶ پرستار، ۲ ماما، ۳ روانشناس، ۲ کارشناس بهداشت، ۴ امدادگر، ۱۲ کارمند و ۷ راننده و دو تکنسین دارویی به این استان اعزام شدند.

کارخانه‌ای تعداد داروهای ارسالی را ۸۵ هزار و ۶۲۵ عدد در ۱۴۰ نوع عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های انجام شده واحد درمان و توانبخشی در استان لرستان نیز شامل یک هزار و ۳۲۰ ویزیت، ۱۹۰ مورد خدمات پرستاری، ۵۶۱ مورد مامایی، ۷۲۳ مورد بهداشت روان و ۸۳۰ مورد بهداشت محیط است و در مجموع بیش از ۳ هزار ویزیت خدمات پرستاری انجام شده است.

حضور جوانان هلال احمر استان همدان نیز در روستاهای بابازید و ملاوی

وی با بیان اینکه واحد جوانان هلال احمر استان همدان نیز در روستاهای بابازید و ملاوی استان لرستان ۱۲ منزل را از گل تخلیه کرده‌اند، اظهار داشت: کمک‌هایی به استان‌های گلستان و کرمانشاه نیز انجام شده است.

وی در خصوص کمک‌های غیرنقدی ارسالی به استان گلستان اظهار داشت: ۵۰۰ تخته پتو، وسایل زیستی، آب معدنی و مواد غذایی به استان گلستان ارسال شده کما اینکه ۲ هزار تخته موکت به همراه ۱۴۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۱۹۲۰ عدد بسته غذایی یک ماهه نیز به این استان ارسال شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان تعداد بسته‌های غذایی یک ماهه ارسال شده به استان کرمانشاه را ۵۰۰ بسته ذکر کرد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ بطری روغن به همراه یک دستگاه تریلی نیز به استان کرمانشاه فرستادیم.

کارخانه‌ای به کمک‌های انجام شده به استان خوزستان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه یک هزار و ۴۲۹ تخته پتو، ۴۵۷ عدد وسایل زیستی، ۱۵ هزار قرص نان و ۸ هزار بطری آب معدنی به همراه ۷ دستگاه خاور به استان خوزستان ارسال شده است، گفت: تعداد اقلام ارسالی از انبار هلال احمر به استان خوزستان نیز شامل ۱۵۰۰ تخته چادر مسافرتی، ۱۰۰۰ عدد کلمن آب و سه هزار عدد گالن آب تاشو بوده است.

کد خبر 4612372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha