۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۳۱

معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد؛

احصای عملکرد وزارتخانه‌ها و استان‌ها در بازسازی نقاط سیل زده کشور

احصای عملکرد وزارتخانه‌ها و استان‌ها در بازسازی نقاط سیل زده کشور

اراک- معاون امور عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور از راه اندازی سامانه ای به منظور احصای عملکرد و اقدامات وزارتخانه ها و استان ها در بازسازی نقاط سیل زده کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جمالی نژاد عصر پنجشنبه در نشست کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده در اراک، اظهار داشت: در راستای احصای اطلاعات مربوط به فعالیت‌های وزارتخانه‌های مختلف برای بازسازی مناطق زلزله زده سامانه «سجا» طی روزهای آتی در کشور رونمایی و راه اندازی خواهد شد.

معاون امور عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور افزود: مقرر است که اقدامات وزارتخانه‌ها و استان‌ها در انجام طرح‌های مختلف و ساخت و سازهای مناطق سیل زده در این سامانه ثبت شود.

جمالی نژاد بیان کرد: این اقدام در راستای احصای اطلاعات صحیح از عملکرد وزارتخانه‌ها و استان‌ها در نقاط سیل زده صورت گرفته، چراکه در جریان سیلاب روزهای نخست سال جاری، ۲۵ استان کشور دچار آسیب و خسارت شدند.

معاون امور عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور خاطرنشان ساخت: در همین راستا به منظور عملکرد مطلوب در بازسازی نقاط سیل زده استان‌های کشور قرارگاه سازندگی تشکیل شده و هدف این است که خدمات مدنظر در بخش ساختاری، برنامه‌ای و حمایتی دسته بندی و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور، نمی‌توان انتظار تخصیص اعتبار خاص و فراوان برای بازسازی نقاط سیل زده را داشت، بنابراین دستگاه‌ها بایستی در تعامل با یکدیگر و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود بهترین عملکرد را برای بازسازی مناطق زلزله زده به منصه ظهور برسانند.

معاون امور عمرانی و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: عملکرد مطلوبی و هماهنگی که در زمان اوج بحران سیلاب در کشور توسط مسئولان و دستگاه‌های اجرایی وجود داشت، هم اکنون نیز بایستی برای تداوم فرایند بازسازی نقاط سیل زده همچنان ادامه داشته باشد تا بتوان هموطنان آسیب دیده از سیلاب در این مناطق را در کمترین زمان از مشکلات موجود رهایی بخشید و سرپناهی برای آنها ایجاد کرد.

جمالی نژاد عنوان کرد: در راستای اقداماتی که برای عمران و ساخت و ساز نقاط سیل زده کشور مدنظر است، می‌طلبد که از ظرفیت خیران حوزه مسکن و مدرسه سازی بهره گرفته شود و دولت نیز تخصیص اعتبار برای این مهم را در دستور کار قرار داده است.

کد خبر 4612790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha