۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵

مدیرعامل بیمه سلامت ایران خبر داد:

اجرای طرح نسخ الکترونیکی درمان در ۵۰۰ بیمارستان

اجرای طرح نسخ الکترونیکی درمان در ۵۰۰ بیمارستان

بیرجند- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از آغاز اجرای طرح نسخ الکترونیکی در ۶۰ بیمارستان خبر داد و گفت: این طرح تا پایان سال جاری در ۵۰۰ بیمارستان به اجرا در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر موهبتی صبح شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: جمعیت ۶۵ درصدی پوشش بیمه سلامت در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه در سطح کشوری ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود، بیشترین بیمه شدگان با ۲۲ میلیون نفر مربوط به صندوق بیمه روستایی می‌شود.

موهبتی با بیان اینکه پنج هزار و ۶۰۰ نفر در صندوق کارکنان دولت و ۱۱ میلیون نفر در صندوق ایرانیان بیمه هستند، گفت: قرار بود تا سقف پنج میلیون نفر از بیمه شدگان ایرانیان تحت پوشش بیمه سلامت باشند که اختلاف موجود، یکی از مشکلات پیش رو است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: در حال حاضر هر یک میلیون بیمه شده قریب با ۵۸۰ میلیارد تومان برای دولت هزینه دارد.

وی با بیان اینکه هر یک از بیمه شدگان به طور میانگین ۲۰۰ میلیون بار به مراکز ارائه دهنده خدمات مراجعه می‌کنند، اظهار کرد: ۵۰ درصد این افراد در بخش بستری و ۵۰ درصد سراپایی هستند ۹۰ درصد هزینه‌ها در بخش درمان و سراپایی است.

موهبتی هم پوشانی بیمه‌ها را یکی از مشکلات جدی عنوان کرد و گفت: ۸۰ میلیون جمعیت داریم که شش میلیون نفر فاقد هر نوع پوشش بیمه‌ای هستند اما در عین حال ۸۰ میلیون نفر هم دفترچه بیمه دارند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: هم پوشانی چهار میلیون و ۸۰۰ نفر بین بیمه سلامت و تأمین اجتماعی بود که تاکنون دو میلیون نفر حذف و هم پوشانی شده اند.

هدفمندکردن بیمه رایگان برای گروه‌های نیازمند

وی با اشاره به هدفمند کردن بیمه رایگان به سمت گروه‌های نیازمند اظهار کرد: ولخرجی ما در حوزه درمان قابل توجه بوده و اکنون سیاست وزارت بهداشت به سمت خرید خدمت است.

موهبتی فراهم نبودن زیرساخت‌های آی تی را از نقص‌های پیش رو عنوان کرد و افزود: خوشبختانه توانسته ایم زیرساخت‌های فنی را فراهم کنیم که خدمت ثبت شود.

وی الکترونیکی شدن نسخ را از اقدامات ارزنده انجام شده دانست و گفت: این امر در کرمان به مدت شش ماه به صورت پایلوت انجام شده و در حال حاضر در یک مرکز از هر ۳۱ استان اجرایی می‌شود.

موهبتی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن نسخه‌ها، دارو به راحتی در اختیار افراد قرار نمی‌گیرد، افزود: چند هزار میلیارد تومان دارو در خانه‌های مردم داریم چراکه با اولین نشانه‌های سلامت، روند مصرف دارو را قطع می‌کنند.

وی از آغاز اجرای طرح نسخ الکترونیکی در ۶۰ بیمارستان خبر داد و افزود: این میزان تا پایان سال جاری به ۵۰۰ بیمارستان افزایش می‌یابد.

پرداختی مردم برای درمان به ۴۰ درصد کاهش یافته است

بنا به گفته مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، دفترچه بیمه سلامت در کلیه بیمارستان‌های دولتی حذف شده است.

وی با بیان اینکه تأمین منابع مالی پایدار برای حوزه سلامت از چالش‌های موجود و از دغدغه‌های رهبری است، گفت: در مجلس در حال پیگیری است که بخشی از مالیات ارزش افزوده به بیمه سلامت اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون نفر از کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت درآمده اند، اظهار کرد: دو هزار و ۵۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه سلامت بوده و چهار هزار و ۹۰۰ خدمت به بیمه شدگان ارائه می‌شود.

موهبتی با بیان اینکه باید خدمات ارائه شده به مردم توضیح داده شود، افزود: با وجود بیمه سلامت میزان پرداخت مردم از جیب خودشان از ۷۰ درصد به ۳۰ یا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر 4613496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha