۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

سال اعتباری خوبی نداریم/ عدم ارتباط گیری با مردم آسیبی جدی است

سال اعتباری خوبی نداریم/ عدم ارتباط گیری با مردم آسیبی جدی است

بیرجند- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سال ۹۸ شاید تخصیص ۶۰ درصدی داشته باشیم و سال خوبی برای اعتبارات نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر موهبتی پیش از ظهر شنبه در نشست صمیمی با دست اندرکاران بخش سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: در خدمت رسانی‌ها تنها مردم مهم بوده و تنها قضاوت مردم ارزشمند است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی در سازمان بیمه سلامت و در کشور این است که با یکدیگر حرف نمی‌زنیم، گفت: امروز یکی از آسیب‌ها و تهدیدهای جدی عدم ارتباط‌گیری است.

موهبتی با طرح این پرسش که محصول بخشنامه‌ها چیست، اظهار کرد: ۳۰ سال می‌شود بیمه‌ها شعار خرید راهبردی می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سال ۹۸ شاید تخصیص ۶۰ درصد داشته باشیم و سال خوبی برای اعتبارات نیست، افزود: منابع که کاهش می‌یابد، باید از سلول‌های خاکستری استفاده کرده و راهکار داشته باشیم.

موهبتی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت در قالب پنج صندوق بیمه‌ای، بیمه شدگان خود را تحت پوشش دارد، افزود: این صندوق‌ها شامل صندوق کارکنان دولت، صندوق سایر اقشار، صندوق روستاییان و عشایر، صندوق بیمه ایرانیان و صندوق بیمه همگانی سلامت است.

افزایش ۱۲۰ درصدی مصارف در صندوق بیمه کارکنان دولت

وی با بیان اینکه قرار بود در بیمه ایرانیان پنج میلیون نفر بیمه شوند اما ۱۱ میلیون نفر بیمه شده‌اند، اظهار کرد: اگرچه کاهش بیمه شوندگان منجر به نارضایتی‌ها می‌شود اما باید با برنامه‌ریزی این کار را انجام دهیم.

وی بیان کرد: طی پنج سال گذشته منابع صندوق‌ها سالانه ۲۶ درصد افزایش یافته این در حالی است که مصارف ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: بدترین اوضاع ما در صندوق بیمه کارکنان دولت است چراکه ۱۲۰ درصد مصارف بر منابع افزایش یافته است.

موهبتی بیان کرد: طی سال ۹۵ قریب به چهار هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشتیم که دولت ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق منتشر و بخشی از هزینه‌ها را جبران کرد.

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و هزینه کرد ۱۳۴ هزار تومانی

وی با بیان اینکه دولت برای هر خانواده سه‌نفره ۱۰۰ هزار تومان یارانه می‌دهد اما ۱۳۴ هزار تومان هزینه می‌شود، اظهار کرد: با جیب خالی نمی‌توان پز عالی داد و باید برخی از هزینه‌ها و درآمدها برای مردم تبیین شود.

موهبتی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش هزینه‌ها بیان کرد: هدفمند نمودن یارانه بیمه سلامت همگانی، محدودیت دریافت خدمات بیمه شدگان سلامت همگانی و رایگان به بخش دولتی و افزایش سهم‌مشارکت بیمه شوندگان صندوق بیمه ایرانیان از ۱۵ به ۵۰ درصد از جمله اقدامات انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: به روز نمودن وضعیت بدهی‌های استانی و تخصیص ۱۱۰ درصدی منابع سال ۹۶ از دیگر اقدامات انجام شده است.

موهبتی با اشاره به مشکل هم پوشانی بیمه‌ها بیان کرد: هم پوشانی چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تنها بین بیمه سلامت و تأمین اجتماعی بود که تاکنون دو میلیون نفر حذف و هم پوشانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه با حذف این هم پوشانی‌ها ۲۳ درصد بار مراجعه کاهش یافته است، افزود: ۱۹.۸ درصد بار مراجعه در بخش دولتی و ۲۳ درصد در بخش خصوصی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نسخه الکترونیکی در هر استان را در یک مرکز شروع کرده‌ایم، گفت: ۷۵ درصد مطب‌های پزشکی سیستم برای اجرای طرح موجود نیست و یا نمی‌توانند با نرم افزار کار کنند.

موهبتی با بیان اینکه تعداد حداقل بگیر در سازمان بیمه سلامت ایران ۸۵ درصد کل بیمه شدگان است، گفت: حداقل بگیران سازمان بیمه سلامت حدود ۲.۵ برابر سازمان تأمین اجتماعی است.

وی بیان کرد: عدم رشد متوازن منابع و مصارف، واقعی نبودن هفت درصد کسر حق بیمه خانوار و عدم تخصیص بودجه مصوب در سال‌های قبل از جمله آسیب‌های تأمین مالی در سازمان بیمه سلامت است.

کد خبر 4613692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha