۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴

مدیرکل کمیته امداد لرستان خبر داد:

فعالیت ۴۰ مرکز نیکوکاری در لرستان/ مردم ۷۴ میلیارد صدقه دادند

فعالیت ۴۰ مرکز نیکوکاری در لرستان/ مردم ۷۴ میلیارد صدقه دادند

خرم‌آباد- مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به فعالیت ۴۰ مرکز نیکوکاری در این استان گفت: مردم از طریق صندوق‌های کوچک خانگی بیش از ۷۴ میلیارد ریال صدقه دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم محمدی فارسانی امروز شنبه در سخنانی با اشاره به ترویج فرهنگ نیکوکاری و توسعه مشارکت مردمی در برنامه توانمندسازی مددجویان این نهاد گفت: درآمدهایی که از طریق کمیته امداد جمع‌آوری می‌شود در جهت رفع محرومیت‌زدایی نیازمندان مطابق ضوابط هزینه می‌شود.

وی به ارتباط و هماهنگی با مؤسسات خیریه و تشکل‌های نیکوکاری در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: بهره‌گیری و تعامل با مراکز و مؤسسات نیکوکاری جز اهداف راهبردی امداد در شرایط جدید است.

مدیرکل کمیته امداد به تأسیس مراکز نیکوکاری وابسته به این نهاد و واگذاری مدیریت درآمد و هزینه‌ها به این مؤسسات گفت: در حال حاضر ۴۰ مرکز نیکوکاری در محلات با محوریت مساجد زیر نظر هیئت‌امنا فعالیت می‌کنند، بر اساس ضوابط جذب کمک‌های مردمی و هزینه کرد آن در اختیار هیئت امنای مرکز نیکوکاری است و در سال گذشته بالغ‌بر ۱۱۲ میلیارد ریال جمع‌آوری و هزینه کرده‌اند.

محمدی فارسانی با اشاره به طرح جمع‌آوری صدقه از طریق مشترکین خانگی و صندوق‌های نصب‌شده در معابر گفت: ۱۸۰ هزار نفر از مردم لرستان از طریق صندوق‌های کوچک خانگی به نیازمندان کمک می‌کنند و طی سال ۹۷ بالغ‌بر ۷۴ میلیارد و ۶۵۵ میلیون ریال جمع‌آوری و در زمینه، امور معیشتی، درمان بیماران صعب‌العلاج، مسکن، تأمین هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان، کمک‌هزینه جهیزیه و کمک موردی در شهرستان‌های مربوطه هزینه شده است.

وی به رویکرد نوین این نهاد در جمع‌آوری کمک‌های مردمی ازجمله صدقات به شیوه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: کد دستوری #۰۶۶*۸۸۷۷* از طریق تلفن‌های همراه بدون هزینه در تمام شبانه‌روز می‌توان در همه سرفصل‌های امداد وجوه واریزی شامل: صدقات، صدقه سفر، طرح اکرام، زکات، سایر کمک‌ها را در کوتاه‌ترین زمان بدون نیاز هزینه واریز کرد.

کد خبر 4613769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha