۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۰۵

آنچه در شورای ترافیک بروجرد گذشت

مصوباتی برای اجرا نشدن/ دکه‌های روزنامه‌فروشی که جگرکی شدند!

مصوباتی برای اجرا نشدن/ دکه‌های روزنامه‌فروشی که جگرکی شدند!

بروجرد- عدم اجرای مصوبات، تبدیل دکه‌های روزنامه فروشی به جگرکی و آرایشگاه و عدم جانمایی پل میدان شهدا از جمله موارد مطرح شده در شورای ترافیک بروجرد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصوبات بدون اجرای شورا ترافیک بروجرد و بلاتکلیفی پل میدان شهدا که روی دست مسئولان مانده و نمی‌توانند برای استفاده و نصب مجدد آن تصمیم قاطعی بگیرند موضوعاتی بود که در شورای ترافیک بروجرد مطرح شد.

جلسه شورای ترافیک بروجرد امروز یکشنبه در حالی برگزار شد که مسعود فلاح معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد نسبت به عدم اجرای بیشتر مصوبات آن گلایه مند بود و گفت: از ۲۰ مصوبه این شورا تنها یک یا دو مصوبه اجرا یا در حال اجرا است و چندتایی هم مربوط به زمان گذشته است که این طور عمل کردن از سوی دستگاه‌های مربوطه قابل قبول نیست.

از ۲۰ مصوبه شورا تنها یک یا دو مصوبه اجرا یا در حال اجرا است

وی افزود: در جلسه گذشته قرار شد مکان‌های مناسب برای نصب و استفاده از پل میدان شهدا از سوی شورای اسلامی شهر انتخاب و جانمایی شود که متأسفانه پس از گذشت هفته‌ها این مهم تا کنون انجام نشده است.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد تصریح کرد: ساماندهی ماشین‌های سنگینی که در نقاط پرترافیک دوبله پارک می‌کنند و موجب ایجاد سد معبر می‌شوند باید مورد پیگیری مسئولان قرار می گرفته که در این زمینه انجام نشده است.

به گفته فلاح، انتقال مشاغل مزاحم به مکان فعلی از دیگر مسائلی است که ۱۲ سال پیش توسط بخش خصوصی جانمایی شد و تا کنون هم کارهای ابتدایی در آنجا انجام شده اما کار نیمه تمام رها شده است؛ مسئول پروژه نه آن را به کسی واگذار می‌کند نه عملیات اجرایی را ادامه می‌دهد.

معاون عمرانی فرمانداری ویژه بروجرد ادامه داد: در حال حاضر یکی از معضلات شهر مشاغل مزاحم هستند که اگر منتقل شود خیلی از مشکلات ترافیکی حل می‌شود.

سیمای بد جداول در شهر بروجرد

رحیم جافری شهردار بروجرد نیز اظهار داشت: بروجرد یکی از معدود شهرهایی است که در معابر و خیابان‌های آن از جدول‌های چند طبقه کار شده که غیراصولی کار شده‌اند.

وی تصریح کرد: سیمای بد این جدول‌ها در شهر موجب شده است برای رانندگان و عابرین مشکل ایجاد شود که جدول‌های خیابان صفا و بهار بروجرد باید شبانه جابجا و خاک‌های آنها برداشته شود و بجای آن نورپردازی و جدول ۱۰ الی ۱۵ سانتی بکار گرفته شود.

شهردار بروجرد بیان داشت: ساخت برج‌های چند طبقه و اشراف ورودی آنها به منازل مسکونی معضلی است که باید جلوی آن گرفته شود به طوری که هفته گذشته یک ساختمان دو طبقه بتنی تخریب شد و باید بگویم تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم مصالح شهروندان را با پول عوض کنم.

۳۰۰ دکه روزنامه فروشی در سطح بروجرد وجود دارد که فعالیت اغلب آنها به سمت جگر فروشی، پیرایش مو، سوپرمارکت و … رفته است

جافری همچنین در سخنانی با اشاره به ازدیاد تعداد دکه‌ها در بروجرد گفت: در حال حاضر ۳۰۰ دکه روزنامه فروشی در سطح بروجرد وجود دارد که فعالیت اغلب آنها به سمت جگر فروشی، پیرایش مو، سوپرمارکت و … رفته است و همه فعالیتی در آنها انجام می‌شود.

وی افزود: تعداد این دکه‌ها در بروجرد رو به افزایش بوده به طوری که مجوز آنها غیرقانونی هم صادر شده است اما شهرداری بروجرد در حال محدود کردن این دکه‌ها است چرا که زمین این دکه‌ها از سوی صاحبان آنها با قیمت‌های میلیونی به فروش می‌رسد در حالی که هیچ انتفاعی برای شهرداری ندارند.

ابلاغ ۶ میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی پیاده روها

عبدالرحیم رحیمی فرماندار بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار برای طرح بازآفرینی پیاده روهای سه راه جعفری تا میدان قیام آمده و پیمانکار هم پای کار آمده است اما در شورای ترافیک این طرح ذکر و مصوب نشده است.

وی تصریح کرد: برای نصب پل میدان شهدا باید طبق مصوبه قانونی شورای اسلامی شهر جانمایی شده و پل در آنجا استفاده شود.

رحیمی با اشاره به معضل عدم زیرساخت ۱۰ کیلومتر راه روستایی دهریز به سمت جعفرآباد بروجرد که موجب تصادفات جاده‌ای می‌شود، ادامه داد: این پروژه باید ظرف ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف و اعتبار لازم جهت عملیات آن تأمین شود.

کد خبر 4615069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha