۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۵۳

معاون سازمان صمت کردستان:

۹ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کردستان برپا می شود

۹ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کردستان برپا می شود

سنندج – معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت کردستان گفت: بمناسبت ماه مبارک رمضان ۹ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بصورت شناور در سطح استان برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بختیار خلیقی اظهار داشت: ۹ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به مناسبت ماه رمضان در این استان برپا می‌شود که در حال حاضر از دو نمایشگاهی که قرار است در سنندج برپا شود، نمایشگاه شهرک بهاران گشایش یافته است.

وی افزود: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با توجه به ابلاغ دستورالعمل شیوه نامه برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها در مقاطع مختلف سال بویژه ماه مبارک رمضان برپا می‌شوند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت کردستان ادامه داد: کالاهایی که در این نمایشگاه‌ها توسط مجموعه تنظیم بازار استان و به تبع ستاد تنظیم بازار کشور توزیع می‌شود شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی، برنج، ماکارونی، حبوبات، روغن مایع، زولبیا و بامیه، شیر و فرآورده‌های لبنی، مواد شوینده و بهداشتی، میوه، مرکبات و سایر گروه‌های غذایی پر مصرف در ایام ماه مبارک رمضان است.

خلیقی یادآور شد: همچنین کالاهای تنظیم بازار شامل قند و شکر، برنج، روغن، گوشت قرمز منجمد، مرغ گرم و مرغ منجمد با قیمت ستاد تنظیم بازار کشور عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: بنابر تصمیم کارگروه تنظیم بازار کردستان و دستور ریاست کارگروه و در اجرای دستورالعمل شیوه نامه، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا با محوریت اتاق اصناف در شهرستان‌ها برپا می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت کردستان از برپایی دو نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در سنندج خبر داد و گفت: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا شهرک بهاران بر پا شده و تا ۳۱ این ماه کالاهای اساسی مورد نیاز در اختیار مردم قرار می‌گیرد و از یکم خرداد تا پایان ماه مبارک رمضان هم نمایشگاه دیگری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج گشایش می‌یابد.

خلیقی با بیان اینکه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در دهگلان نیز کار خود را آغاز کرده و تا ۳۱ این ماه دایر است، اظهار داشت: نمایشگاهی هم در قروه بر پا شده و تا دوم خرداد کالای مورد نیاز را به مردم عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در بانه، سقز و کامیاران از یکم خرداد، در بیجار از دوم و در مریوان نیز از چهارم خرداد دایر می‌شود، افزود: در دیواندره و سروآباد نیز از یکم خرداد فروش فوق‌العاده در سطح واحدهای صنعتی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای چند منظوره برگزار می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت کردستان با اشاره به اینکه کالاهای اساسی با قیمت مصوب تنظیم بازار در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شوند، ادامه داد: طبق شیوه نامه اجرایی باید کالاها در نمایشگاه عرضه مستقیم با ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شوند.

خلیقی با بیان اینکه بر مبنای دستورالعمل ابلاغی مجوز برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بر عهده اتاق اصناف است، یادآور شد: کمیته‌های کنترل کیفیت کالا متشکل از ادارات بهداشت و استاندارد بر کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاه نظارت دارند.

وی با بیان اینکه کالاهایی که از کیفیت لازم برخوردار نباشند با تأیید این دو نهاد ضبط و از نمایشگاه خارج می‌شوند، بیان کرد: بر اساس دستورالعمل کمیته راهبردی برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا، هر شهرستان مکلف است به مدت ۱۰ روز بصورت شناور در ماه مبارک رمضان نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام کند.

کد خبر 4618250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha