۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۵۸

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان:

فرهنگ خودمراقبتی در جامعه دانش آموزی نهادینه شود

فرهنگ خودمراقبتی در جامعه دانش آموزی نهادینه شود

رفسنجان - مدیر آموزش و پرورش رفسنجان بر لزوم ترویج فرهنگ خودمراقبتی بین دانش آموزان شهرستان رفسنجان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین تقوی صبح دوشنبه در همایش مدارس مروج سلامت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه برنامه «مدارس مروج سلامت» تنها برنامه وزارت بهداشت نیست، بلکه برنامه مشارکتی بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش است، اظهار کرد: ذی‌نفع عمده در این برنامه، وزارت آموزش و پرورش است. مدارس مروج به صورت شبکه‌ای در سطح ملی، منطقه‌ای، شهرستانی و مدارس فعالیت می‌کنند و متصل به یک ستاد نیستند.

وی با بیان اینکه مدارس مروج سلامت رویکرد توانمندسازی در زمینه مراقبت از خود و ارتقای فرهنگ خود مراقبتی در دانش آموزان را دارند، تصریح کرد: آموزش همسانان و همسالان که منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌سازی جامعه، سالم زیستن، سالم کار کردن و آموزش با کیفیت می‌شود، از دیگر رویکردهای این مدارس هستند.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان بیان داشت: برنامه جامع آموزش سلامت، ارائه خدمات بالینی، سلامت محیط، بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی، ارتقا سلامت کارکنان، خدمات سلامت روان و مشاوره‌ای، مشارکت والدین و جامعه در برنامه‌های سلامت در مدرسه و موضوع سفیران سلامت دانش آموزی از مواردی است که در مدارس مروج سلامت به آن پرداخته می‌شود.

تقوی ادامه داد: این مدارس موجب افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموزان، تقویت مهارت‌های ارتباطی برای رفاه و سلامت روانی، تشویق دانش آموزان در ورود به تصمیم گیری‌هایی که با سلامتی آنها در ارتباط است، تکمیل یادگیری دانش آموزان برای رسیدن به سلامت، تداوم رفتارهای بهداشتی و ارزش‌های کسب شده در دوران کودکی و نوجوانی، می‌شوند.

وی ابراز داشت: در مدارس مروج اقداماتی همچون ارزیابی‌های دوره‌ای برای دانش آموزان طبق بسته‌های خدماتی انجام می‌شود. در همین راستا، شاخص‌ها و اطلاعاتی در زمینه پایش، ارزش‌یابی و رتبه‌بندی این مدارس به دست می‌آید.

کد خبر 4621611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha