۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۲

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی عنوان کرد؛

وجود ابهام درتوزیع و تخصیص اعتبارات اشتغال برای دستگاه‌های اجرایی

وجود ابهام درتوزیع و تخصیص اعتبارات اشتغال برای دستگاه‌های اجرایی

اراک- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: وضعیت توزیع و تخصیص اعتبارات اشتغال(تبصره ۱۸) برای دستگاه‌های اجرایی استان در هاله ای از ابهام قرار دارد و این مشکل باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه یادگاری روز پنج شنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در اراک اظهار داشت: امسال با توجه به محدودیت منابع از محل بودجه اعتبارات کشور برای تبصره ۱۸ (اشتغال فراگیر و روستایی) به میزان ۴۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و بند الف این تبصره نیز در سال ۹۸ به قوت خود باقی است.

وی ادامه داد: متأسفانه توزیع و تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ برای دستگاه‌های اجرایی استان بسیار مبهم است و باید در این خصوص اقدامات و پیگیری های لازم انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی تاکید کرد: هر دستگاهی باید به طور جداگانه برای این امر دستورالعمل‌های داخلی داشته باشد و قراردادها و تخصیص بودجه ها باید به صورت متمرکز انجام شود.

به گزارش مهر، زهرا امینی، مدیر کل بهزیستی استان نیز در این کارگروه در خصوص گزارش ایجاد اشتغال پایدار این نهاد در سال گذشته اظهار داشت: تعداد طرح‌های ارائه شده اشتغالزا به بهزیستی استان در سال گذشته ۹۰ طرح بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون پرداخت وام کامل به ۷۱ نفر محقق شده است و همچنین طرح‌های در انتظار بانک در شهرستان ها ۱۸ مورد، در کل استان ۳۴ نفر، بهزیستی کشور ۴ مورد و طرح‌های برگشتی مصوب نیز ۲۴ مورد است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: با توجه به پیگیری هایی که برای تأیید طرح‌های اشتغال پایدار در استان صورت گرفت، متأسفانه وزارت کار این مهم را نپذیرفته است و لزوم تأیید این طرح‌ها در کشور مطرح شده که این روند به کندی انجام می‌شود.

امینی بیان کرد: در سیستم بانکی زمان برای اعطای وام به مددجو از دست می‌رود و گاهی تضامین بانک برای مددجو دست و پاگیر است، انتخاب کننده نوع بانک خود مددجو است و اگر این روند تسریع پیدا کند اشتغال افراد زودتر شکل می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: امسال تاکنون ۷ طرح موفق به دریافت منابع اشتغال پایدار شده اند و مابقی افراد در انتظار وام هستند.

کد خبر 4624654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha