۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۱

چگونه می‌توان با تحریم‌ها مقابله کرد

چگونه می‌توان با تحریم‌ها مقابله کرد

یکی از راهکارهایی که هموطنان حاضر در داخل کشور می‌توانند با آن مبادرت به تجارت بین‌المللی کنند، را با هم بررسی می کنیم.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر و به نقل از مجموعه نخستین ثبت، یکی از مسائلی که امروزه اشخاص حاضر در امر تجارت با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مساله تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور ایران است که می بایست خودمان با درایت آن را پشت سر بگذاریم.

همانطور که همه می دانیم ارتباط مستقیم مالی و تبادل کالا از طرف آمریکا و بسیاری از کشور های دوست و هم پیمان او با ایران منع شده است و نمی توان انتظار داشت که تجار ایرانی بتوانند به صورت مستقیم وارد مراوده تجاری و مالی با تجار کشور های مذکور بشوند.

ولی یکی از روش های متداول و مرسوم در کشورمان دور زدن تحریم ها است ٬ اما دقیقاً منظورمان از دور زدن تحریم ها چیست؟

یکی از روش های دور زدن تحریم ها داشتن یک شخصیت مستقل حقوقی در یک کشور ثالث است که آن کشور با توجه به رابطه خوبی که با هر دو کشور مبدا و مقصد دارد می تواند به عنوان یک راه ارتباطی برای تجارت عمل کند.

یک سناریو فرضی برای صادرات کالا یا خدمات به آمریکا را با هم بررسی می‌کنیم.

مثلاً شرکتی را در ایران مد نظر داشته باشید که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت می‌کند، همانطور که مشخص است از جمله اهداف اصلی این شرکت ارائه راهکارهای دیجیتال مارکتینگ است. (جالب است بدانید که در تحریم های فعلی حتی ارائه هرگونه خدمات مجازی به عنوان تجارت نیز به کشور های نامبرده ممنوع است)

حال در این سناریو شرکت نامبرده می تواند برای مرتفع نمودن مسئله تحریم ها کار خود را با ثبت شرکت و تشکیل شخصیت حقوقی در ایران آغاز کند که در این زمینه مجموعه ثبتی حقوقی نخستین به نشانی www.nokhostinsabt.com با بیش از ۱۵ سال سابقه ارائه خدمات، مورد توجه بسیاری از مدیران برندهای معتبر و مجموعه های دولتی و شرکت‌های خصوصی است.

پس از ثبت شرکت در ایران نوبت ثبت برند، ابتدا در ایران و سپس ثبت آن در کشور های مورد نظر است.

با ثبت برند کسب و کار خود را از خطر سرقت نام تجاری ایمن نگاه می‌دارید. مثلاً برندی به نام پپسی یا کوکاکولا را در نظر بگیرید (توجه کنید پپسی و کوکاکولا نام شرکت هایی که این نوشابه ها را تولید می‌کنند، نیستند بلکه برند ثبت شده شرکت هایی هستند که نامشان با این برند ها متفاوت است)

در مثال فوق اگر شرکت‌هایی که صاحب برند های پپسی و کوکاکولا هستند ٬ در آغار فعالیت برندشان را ثبت نمی کردند و بدون ثبت نام و علامت تجاری خود به صورت دلبخواه از نام های پپسی و کوکاکولا استفاده می‌کردند، الان پس از اینکه برندهای فوق به عنوان نامی آشنا در صنعت نوشابه سازی در کل دنیا مطرح است، شخص یا شرکتی غیر از شرکت مالک می توانست اقدام به تولید نوشابه کند و روی آن برند پپسی و کوکاکولا را درج و اقدام به فروش آن کند، زیرا تجارت بسیار سهل بود اگر می توانستیم حاصل دسترنج شخص یا شرکتی دیگر را به راحتی استفاده کنیم.

لذا ثبت برند و علامت تجاری محصول یا کسب و کار خود جهت جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی بسیار ضروری است.

پس از انجام تمامی مراحل فوق نوبت ثبت شرکت در یک کشوری می باشد که رابطه خوبی با کشور ایران و کشور مقصد از نظر تجارت خارجی دارد و چه بهتر که بتوان کشوری را انتخاب کرد که به ایران نزدیک باشد زیرا در این صورت در بسیاری از هزینه‌ها نیز صرفه جویی می شود.

مثلاً کشور ارمنستان هم مرز کشور ایران به عنوان یک کشور ثالث بسیار مناسب است، لذا شما می توانید با ثبت شرکت در ارمنستان ٬ لزوم داشتن یک شخصیت حقوقی مستقل در یک کشور ثالث را مرتفع کنید.

بخش بین الملل مجموعه نخستین ثبت سالهاست که به عنوان اولین مجری اصلی ثبت شرکت در ارمنستان مورد توجه هموطنان داخل کشور ایران می باشد و جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های ۰۲۱۸۸۸۸۱۲۳۵ و ۰۲۱۸۸۸۸۱۲۴۵ تماس حاصل کنید.

در آخر طبق قوانین جاری تجارت کشور ایران می بایست اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنید.

به اختصار کارت بازرگانی ٬ مجوزی است که به اشخاص ایرانی این اجازه را می دهد که بتوانند اقدام به امر واردات و صادرات کنید.

البته خالی از لطف نیست که بدانید واردات و صادرات شامل تمامی کالاها و خدماتی است که به کشور ایران داخل یا خارج می شوند این کالا و خدمات هم می تواند به صورت فیزیکی باشد و هم به صورت مجازی.

در هر صورت جهت هرگونه واردات و صادرات، چه کالای فیزیکی و چه خدمات مجازی می‌بایست اقدام به دریافت کارت بازرگانی کنید.

در این سناریو شرکت فرضی که در ابتدا به آن اشاره شد با ثبت یک شرکت در داخل و ثبت یک شرکت در خارج ٬ ثبت برند و دریافت کارت بازرگانی می تواند اقدام به صادر نمودن کالا و خدمات خود به کشور ارمنستان و سپس صادر نمودن آنها به کشور هایی مانند آمریکا نماید یا با شرکت هایی مراوده نماید که کشور ایران را تحریم کرده‌اند.

این مطلب، یک خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4627934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha