۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۲۴

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه وبویراحمد:

تولیدکنندگان تاپایان خرداد مشکل کارت بازرگانی خود را مرتفع کنند

تولیدکنندگان تاپایان خرداد مشکل کارت بازرگانی خود را مرتفع کنند

یاسوج- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: تولیدکنندگان استان که برای صادرات مشکل کارت بازرگانی دارندتا پایان خردادماه سال جاری برای رفع مشکل خود از سوی اتاق بازرگانی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر گوهرگانی بعدازظهر سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان افزود: اصناف مستقر در بازارچه صنایع دستی یاسوج نیز تا ۱۰ روز آینده ملزم به ترک این محل هستند تا تولیدکنندگان صنایع دستی استان تا اواخر خردادماه جایگزین این افراد شوند.

وی با بیان اینکه بخشی از تولیدات استان از طریق گمرک سایر شهرها صادر می‌شود و به همین دلیل در ارقام صادراتی این استان لحاظ نمی‌شود، گفت: ایجاد پایانه صادراتی موجب رونق اقتصاد استان می‌شود.

گوهرگانی اظهار داشت: تولید کنندگان استان میزان محصولات صادراتی خود را به سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان اعلام کنند تا جمع بندی شده و به آمار صادراتی استان اضافه شود.

وی افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد مشوق برای تولیدکنندگان و ساماندهی صادرات استان، موجب تعیین دقیق حجم و ارزش صادرات استان می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: تولیدکنندگان استان برای تحقق سند توسعه صادرات، همکاری و تلاش لازم را در بخشهای صنعت، کشاورزی و صنایع دستی داشته باشند.

گوهرگانی نبود صادرکننده شناسنامه دار در استان را یکی از مشکلات صادرات عنوان کرد و گفت: تاجران و افرادی که توان صادرات داشته باشند با جدیت حمایت می‌شوند.

وی افزود: همچنین با حضور نماینده شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صمت، اداره کل استاندارد، گمرک و فرد سرمایه گذار از زمین تعیین شده برای ساخت پایانه صادراتی بازدید و پس از بررسی‌ها و امکان سنجی لازم، ساخت این پایانه به تصویب می‌رسد.

گوهرگانی تصریح کرد: با ساخت این پایانه استان ما به عنوان پنجمین استان دارای پایانه صادراتی در کشور شناخته می‌شود.

کد خبر 4628163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha