۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۲۹

با همت خیران صورت گرفت؛

توزیع ۳ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خراسان جنوبی

توزیع ۳ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خراسان جنوبی

بیرجند- همزمان با ایام ماه مبارک رمضان به همت خیران و مؤسسه خیریه قمر بنی هاشم (ع) بیرجند سه هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری مهر؛ مدیر عامل مؤسسه خیریه قمر بنی هاشم (ع) بیرجند رمضان را ماه رحمت الهی دانست و اظهارکرد: در این ماه سخاوت و دستگیری از نیازمندان در هر زمان و مکانی به وضوح نمایان است.

رقیه احمدی افزود: رمضان که می‌آید انگار حال دلمان هم خوب می‌شود و با تغییر راه و رسم زندگی غیر از ۱۱ ماه گذشته، راه و روشی جدید و دوست‌داشتنی در دستور کار ما قرار می‌گیرد و در این بین کمک به دیگران، دستگیری از نیازمندان و افطاری دادن از جمله برنامه‌های ویژه در مؤسسه خیریه قمر بنی هاشم (ع) برای تقسیم مهربانی است.

وی از توزیع بسته‌های مواد غذایی در بین خانواده‌های نیازمند تحت پوشش مؤسسه خیریه در ابتدا ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: در ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۵۰ بسته مواد غذایی به ارزش هر بسته ۸۰ هزار تومان توزیع شد.

به گفته وی هر بسته غذایی شامل برنج، گوشت، حبوبات، روغن و … از سوی خیران مؤسسه تهیه، بسته‌بندی و به درب منازل نیازمندان تحت پوشش مؤسسه ارسال شده است.

احمدی با تاکید بر اینکه این مؤسسه خیریه مردمی بوده و زیر نظر هیچ ارگانی قرار ندارد، بیان داشت: این مؤسسه در سال ۱۳۹۶ با نام مؤسسه خیریه قمربنی هاشم (ع) خراسان جنوبی با ۹ عضو اصلی، در جهت کمک به نیازمندان و اقشار کم درآمد جامعه و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون دوری از تجمل‌گرایی و ساده‌زیستی به کمک خیران، مردم عادی، قشر متوسط و حتی ضعیف جامعه را در دستور کار قرار داد.

وی به توزیع بیش از ۱۰ هزار قرص نان در ماه مبارک رمضان توسط این خیریه و با همت کمک‌های خیران اشاره کرد و گفت: در طرح صدقه نان تلاش شده تا با تأسی از سنت حسنه امیرالمومنین علی (ع) در کمک به نیازمندان کمک‌های نقدی خیران ارجمند در قالب بسته‌های نان تازه از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان روزانه تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

مدیرعامل مؤسسه خیریه قمر بنی هاشم (ع) بیرجند گفت: علاوه بر توزیع سبد غذایی، افطاری دادن و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان روستاها هم از برنامه‌های مهمی است که در دستور کار است.

احمدی از توزیع بیش از ۳ هزار پرس غذای گرم در وعده افطار خبر داد و بیان داشت: در این ایام تکرار ناشدنی از سال، بسیار زیباست که با کمک به نیازمندان لحظات زیباتری را رقم بزنیم و با تمرین کمک به نیازمندان، تلاش برای افزایش آرامش در زندگی را تمرین و با دوری از روزمرگی‌ها و بی‌تفاوتی‌ها، توجه به نیازمندان را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: در این میان با همت دانشجویان بزرگوار دانشگاه صنعتی بیرجند و همت خیران مؤسسه، ۳ هزار پرس غذای گرم جهت افطار نیازمندان به درب منازل این عزیزان ارسال می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه خیریه قمر بنی هاشم (ع) بیرجند اظهار داشت: پایگاه‌های سیار این مؤسسه در روز عید سعید فطر در محل مصلی المهدی و پایگاه ثابت مؤسسه واقع در خیابان سجادشهر نبش امامت ۴۵ آماده دریافت فطریه و کفاره مردم خیر بیرجند است.

احمدی افزود: شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۲۱۷۱۳۰۲۳۲ به نام مؤسسه خیریه قمر بنی هاشم (ع) نزد بانک سپه نیز آماده دریافت وجوهات فطریه و کفاره مؤمنان است.

کد خبر 4628438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha