۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۸

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

تخصیص اعتبارحدود دو میلیاردتومانی خریدتجهیزات درمناطق حاشیه نشین

تخصیص اعتبارحدود دو میلیاردتومانی خریدتجهیزات درمناطق حاشیه نشین

یاسوج- معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای خرید تجهیزات در مناطق حاشیه نشین استان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم نظری بعدازظهر شنبه در نشست ستاد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان افزود: مسئولان مربوطه کالاهای موردنیاز را خریداری کرده و با نظارت حوزه اجتماعی استانداری در بین مناطق حاشیه نشین توزیع شود.

نظری با بیان اینکه به وجود آمدن حاشیه نشینی در اطراف شهرهای یاسوج و دهدشت، لزوم اجرای طرح‌های جامعه شهری در استان را گوشزد می‌کند، گفت: انتظار می‌رود حضور اورژانس اجتماعی در مناطق حاشیه نشین پررنگ‌تر باشد و همچنین اعضای سمن‌ها، دستگاه‌های فرهنگی و ورزش و جوانان نیز با برنامه ریزی هدفمند به صورت مستمر و فعال در این مناطق خدمات رسانی کنند.

وی تصریح کرد: کارشناسان وضعیت رشد یا کاهش آسیب‌های اجتماعی را به صورت دقیق رصد و ارزیابی کنند و مطابق با واقعیت مستندات لازم را تهیه و در نشست‌های بعدی در این کارگروه ارائه دهند.

نظری با تاکید بر استمرار گزارش عملکرد دستگاه‌های مرتبط در این راستا گفت: دستگاه‌های مرتبط باید بر نحوه توزیع این کالاها در مناطق حشیه نشین نظارت جدی داشته باشند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری با اشاره به رویکرد دولت در رفع مشکلات اجتماعی، افزود: دولت علی رغم همه فشارهای اقتصادی در این زمینه نه تنها کم نذاشته بلکه هرساله میزان این اعتبارات را نیز افزایش می‌دهد.

نظری اظهار داشت: هرکدام از دستگاه‌های اجرایی به صورت مجزا اعتباراتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دریافت می‌کنند و حوزه اجتماعی نیز در قالب عقد قرارداد با سمن‌ها و تخصیص اعتبار به این سازمان‌های مردم نهاد کارهای مهمی در راستای پیشگیری و مقابله با این آسیب‌ها انجام داده است.

وی اجرای ۵۰۰ برنامه از سوی دفتر امور اجتماعی و سمن‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از جمله فعالیت‌ها عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد گاهی فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینند و مسائل را بدتر از آن چیزی که هست جلوه می‌دهند.

نظری مهمترین راهبرد در ترک تحصیل و خودکشی تعدادی از دختران دیشموکی را آسیب شناسی موضوع و کمک به حل مشکلات دانست و گفت: نباید با نظرات غیرکارشناسی بدبینی را در جامعه ترویج دهیم چرا که به طور قطع مشکلات ساختاری و ضعف به تبع مشکلات کشور نیز در این استان وجود دارد و باتو جه به محرومیت استان انتظار می‌رود قضاوت‌ها عادلانه باشد.

وی افزود: اصحاب رسانه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه سازی جامعه می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

کد خبر 4631073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha