۱۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵

مدیرکل فنی و حرفه‌ای بوشهر مطرح کرد؛

افزایش ۱۲ درصدی دوره‌های آموزش مهارتی ویژه شاغلین در استان بوشهر

افزایش ۱۲ درصدی دوره‌های آموزش مهارتی ویژه شاغلین در استان بوشهر

بوشهر - مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: دوره‌های آموزش مهارتی ویژه شاغلین در استان بوشهر نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در نشست برنامه ریزی آموزش‌های مهارتی صنایع استان بوشهر اظهار داشت: توسعه و تقویت کمی و کیفی دوره‌های آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای در استان بوشهر را در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۸۰ دوره آموزشی برای دو هزار و ۵۵۰ نفر از شاغلین صنایع استان بوشهر برگزار شد، ادامه داد: امسال ۱۹۰ دوره برای دو هزار و ۷۰۰ نفر برگزار خواهد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: تعامل دو جانبه فنی و حرفه‌ای و صنایع برای توسعه منابع انسانی و برگزاری کارگاه‌های جوار صنایع، صنایع ضمن کار و اصناف استان ضروری است.

وی توسعه منابع انسانی را پیش‌نیاز اساسی برای پیشرفت صنایع دانست و خاطرنشان کرد: بهبود شرایط منابع انسانی بدون برگزاری دوره‌های آموزشی و تعامل با فنی و حرفه‌ای محقق نخواهد شد.

دراهکی با بیان اینکه سفارشی‌کردن آموزش‌ها از رویکردها و سیاست‌های فنی و حرفه‌ای در سال جاری است، افزود: اعتبارات به سمتی هدایت شود که آموزش‌ها برابر سفارش و نیاز بازار کار انجام شود.

وی با اشاره به نقش مهم آموزش نیروی انسانی در تقویت تولید و افزایش بهره‌وری، اضافه کرد: ایجاد اشتغال، حمایت از تولید داخلی، افزایش سطح مهارت شاغلین، حفظ شغل، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید از مزایای توسعه آموزش است.

کد خبر 4631649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha