۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۱۹

استاندار یزد:

آماده استقبال از سرمایه‌گذاران کرواسی هستیم

آماده استقبال از سرمایه‌گذاران کرواسی هستیم

یزد ـ استاندار یزد گفت: آمادگی لازم برای استقبال از سرمایه‌گذاران کشور کرواسی به ویژه در حوزه گردشگری در استان یزد را داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی ظهر امروز در دیدار با سفیر کرواسی در ایران به تشریح ویژگی‌های استان یزد پرداخت و اظهار داشت: یزد به لحاظ علمی از استان‌های دانشگاهی کشور به شمار می‌رود و دانش آموزان یزدی نیز سال‌های متمادی در رتبه بندی کنکور سراسری رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند.

وی همچنین با اشاره به قابلیت‌ها و ویژگی‌های یزد به لحاظ کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، صنایع دستی و … عنوان کرد: یزد به لحاظ صنعتی رتبه سوم کشور و از نظر معدنی رتبه ششم کشور را دارد.

طالبی با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد بیان کرد: هم بافت تاریخی و هم مجموعه دیگری از آثار و بناهای تاریخی و طبیعی یزد، ظرفیت گردشگری بسیار خوبی را در این استان ایجاد کرده است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: یزد پله‌های ترقی و توسعه را نیز به خوبی طی کرده و اکنون از استان‌های پیشرو از نظر شاخص‌های توسعه‌ای به شمار می‌رود.

وی، مهمترین ویژگی استان یزد را گردشگرپذیر بودن این استان دانست و افزود: در این زمینه اشتراکاتی با کشور کرواسی داریم که می‌توان از این اشتراکات در زمینه همکاری‌های مشترک به بهترین نحو ممکن بهره برد.

طالبی با اشاره به اینکه ایران و کرواسی از روابط عمیق فرهنگی و تاریخی برخوردار هستند و در طول سال‌های پس از انقلاب مراودات خوبی با هم داشته‌اند، بر توسعه روابط پایدار و با ثبات بین دو کشور تاکید کرد.

وی ادامه داد: برای توسعه گردشگری استان برنامه‌های جدیدی را شروع کرده‌ایم و با فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه گردشگری، این قابلیت در استان یزد وجود دارد که پذیرای گردشگران از سراسر اروپا و کشور کرواسی باشد.

طالبی تصریح کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود که روابط میان کرواسی و یزد گسترش بیشتری داشته باشد و حتی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در یزد برای علاقمندان در کشور کرواسی مطرح شود که به طور قطع سفارتخانه کرواسی می‌تواند در این زمینه نقش آفرین باشد.

کد خبر 4637444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha