۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۶

معاون جهاد کشاورزی ایلام:

۸۰ درصد اشتغال ایلام وابسته به دامپروری است

۸۰ درصد اشتغال ایلام وابسته به دامپروری است

ایلام - معاون امور طیور جهاد کشاورزی ایلام گفت: ۸۰ درصد اشتغال ایلام وابسته به دام و دامپروری است.

حسین یوسف جمال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان ایلام یکی از قطب های دامپروری کشور محسوب می شود و بیش از ۸۰ درصد اشتغال استان وابسته به دام، دامپروری و نیز صنایع جانبی آن در زیربخش های طیور و زنبور عسل است.

وی افزود: استان ایلام ۱.۲ درصد مساحت کشور را داراست، با این وجود تنوع زیست محیطی، جغرافیایی و آب و هوایی این امکان را می دهد بهترین و باکیفیت ترین محصولات دامی در زمینه تولید گوشت قرمز، عسل و تولیدات طیور در این استان وجود داشته باشند.

وی عنوان کرد: مجموع تولیدات فرآورده‌های دامی در استان ایلام ۱۷۲ هزار تن در سال است که این تولیدات امنیت غذایی و سلامت جامعه را تضمین کرده و کوچکترین نوسانی در این بخش می تواند باعث مشکلات و معضلاتی در سلامت افراد جامعه باشد.

وی تصریح کرد: حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دامی در سطح استان وجود دارد و نزدیک به ۸۹۰ خانوار شاغل در بخش دامپروری مشغول به فعالیت هستند.

توسعه بخش زنبورداری در ایلام

یوسف جمال عنوان کرد حدود ۳۹۰ واحد مرغداری در سطح استان ایلام فعال است که از لحاظ تولید کیفی با ساختار جهانی برابری می کند.

وی ادامه داد: در استان نزدیک به ۱۰۱ هزار کلونی زنبور عسل فعال است که از این تعداد بالای ۹۰۰ تن عسل استحصال می شود، اشتغالزایی در این بخش نیز یک هزار و ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم است.

وی عنوان کرد: اشتغال جانبی این بخش نزدیک به یک هزار و ۷۰۰ تا دو هزار نفر است، نکات توسعه ای در این بخش توجه به تولیدات جدید غیر از عسل است که زیرساخت های آن در استان شروع شده است.

معاون امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: برنامه هایی در راستای زنبور عسل و استحصال ژل رویال، تولید ملکه، بچه زنبور و نیز استحصال زهر زنبور برای اشتغال بیشتر در این بخش در نظر گرفته شده است.

کد خبر 4638358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha