۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۲۲:۳۲

مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور:

تسهیلات اشتغال برای زندانیان آزادشده پرداخت می‌شود

تسهیلات اشتغال برای زندانیان آزادشده پرداخت می‌شود

سمنان - مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌ها بابیان اینکه تسهیلات اشتغال برای زندانیان آزادشده پرداخت می‌شود، گفت: هدف از این اقدام ایجاد اشتغال و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضاعلی اکبری غروب چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه برای ایجاد اشتغال زندانیان آزادشده مجلس و دولت، مبلغی را در بودجه منظور کردن که به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه به آن‌ها پرداخت می‌شود، ابراز داشت: اعتباراتی که دولت پیشنهاد داده است هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بودجه سنواتی و ۲۰ میلیارد تومان از محل اقساط سنوات قبل خواهد بود.

وی در توضیح ۲۰ میلیارد تومان اقساط سنوات قبل، افزود: زندانیانی که سال‌های قبل قسط‌هایشان را پرداخت کردند در اختیار مجدد قرار می‌گیرد و علاوه بر آن آورده دستگاه‌های دیگر نظیر بهزیستی، کمیته امداد و شورای اشتغال استان نیز در این راه همراهی‌های لازم را خواهند داشت.

مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور بابیان اینکه شرط دریافت این تسهیلات توانایی اداره شغل است، ابراز داشت: سازمان فنی و حرفه‌ای به زندانیانی که تمایل به ایجاد شغل داشته باشند و بلد نباشند شغلی را اداره کنند آموزش‌های لازم را ارائه و آن‌ها را نیز کمک می‌کند.

علی‌اکبری در ادامه تصریح کرد: زندانیانی که حداکثر سه ماه را در زندان گذرانده، آموزش‌های لازم را دیده و توانایی اداره شغل را نیز داشته باشند می‌توانند در این چرخه قرارگرفته و تسهیلات لازم اشتغال‌زایی را دریافت کنند

وی افزود: برای افرادی که تسهیلات دریافت می‌کنند دوره تنفس شش ماه تا یک‌ساله بسته به نوع شغل داده می‌شود که باید تا ۶۰ ماه اقساط را پرداخت کنند که این اقساط سنگین نیست اما اگر فردی شغل را اداره کند بخش‌های دیگر نیز کمک می‌کنند تا این شغل پایدار بماند.

کد خبر 4639499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha