۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۴۱

استاندار قزوین:

احزاب می توانند در کادر سازی و تربیت مدیر نقش آفرین باشند

احزاب می توانند در کادر سازی و تربیت مدیر نقش آفرین باشند

قزوین- استاندار قزوین گفت: احزاب در رشد و پویایی جامعه نقش کلیدی دارند و می توانند در کادر سازی و تربیت مدیران کشور و معرفی افراد توانمند به جامعه موثر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی فعالان حوزه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین با حضور محمد عرف معاون سیاسی، امنیتی وزیر کشور، حمید ملانوری مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، سعید جلالی مدیرکل تقسیمات کشوری، زاهدی استاندار، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری و جمعی از فعالان استان قزوین ظهر پنجشنبه در سالن باغستان برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی در این نشست گفت: مسایل خوبی از سوی نمایندگان گروه‌های مختلف با حضور معاون سیاسی وزیر کشور مطرح شد که ارزشمند بود و ترکیب این جلسه نشان داد سلایق مختلف می توانند تمرین با هم بودن و گفتگو کردن را آغاز کنند تا به درک مشترک در منافع ملی برسند.

زاهدی تصریح کرد: در این خانواده باید منافع ملی را بشناسیم و هر جا که منافع ملی مطرح شد همه احساس مسیولیت کرده و وارد میدان شوند و با گفتگو مسائل را حل کنند.

انتصاب مدیران زن در قزوین موفق بوده است

استاندار قزوین در ادامه از توجه به مدیریت بانوان در دولت خبر داد و یادآور شد: در سال‌های اخیر با اعتماد به بانوان توانمند و واگذاری مدیریت ها تجربه موفقی را در استان قزوین سپری کردیم و در نسبت واگذاری پست های سیاسی با زنان رتبه اول کشور هستیم.

وی گفت: البته در دولت های قبلی استخدام زیادی صورت گرفت و ما کمی محدود شدیم اما با همه محدودیت ها از بانوان توانمند در برخی مدیریت ها استفاده می کنیم.

زاهدی یادآور شد: قبول داریم که حق جوانان در انتصاب ها ادا نشده و باید با شناسایی نیروهای توانمند از این ظرفیت هم بیشتر استفاده کنیم.

استان قزوین از نظر امکانات فرهنگی و هنری فقیر است

استاندار بیان کرد: در حوزه فرهنگی و هنری بسیار عقب هستیم و با وجود هنرمندان شاخص در عرصه خوشنویسی، تاتر، موسیقی، تعزیه، هنرهای تجسمی اما امکانات هنری بسیار محدودی داریم و این استان از داشتن یک گالری و سالن تاتر و سالن اجتماعات مناسب محروم است و تالار شهر قزوین بیش از ۱۱ سال است نیمه کاره رها شده و به سرانجام نرسیده است.

وی در ادامه گفت: باید فعالیت های سیاسی در قالب ساماندهی حزبی صورت گیرد زیرا حزب چند مزیت دارد از جمله فعالیت ها را قانونی می کند و اگر نیازی به تجمع و راهپیمایی بود حزب پاسخگوست.

استاندار قزوین تصریح کرد: فضای سیاسی هر جامعه مثل دیگ بخار است و اگر حرارت متعادل نداشته باشد منفجر می شود و در شرایطی که روز بعد از انتخابات حرارت احزاب به صفر می رسد باید منتظر باشیم تا رقابت‌ها به نزاع منجر شود.

وی گفت: حزب می تواند کادر سازی کرده و مدیر تربیت کند و در انتخابات افرادی توانمند و شاخص را از نگاه خود معرفی کرده و پاسخگوی آن نیز باشد و این حرکت به پویایی جامعه کمک می کند.

زاهدی اظهار داشت: امروز به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بشدت مورد نیاز است و باید رسانه ها، تشکل ها و احزاب به عنوان متولیان اصلی افکار عمومی در اجرای این فریضه وارد مشارکت شوند.

استاندار قزوین گفت: با همین قانون اساسی می توان انتخابات را حزبی کرد لذا اگر می خواهیم جامعه سیاسی داشته باشیم باید به احزاب توجه کنیم تا به مدیریت جامعه کمک شود.

استاندار قزوین همچنین از حضور شیخ حسین علیخانی و حجت الاسلام امینی از مبارزان قبل از انقلاب، حجت الاسلام فاطمیان امام جمعه اقبالیه نیز تشکر کرد.

کد خبر 4639962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha