۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۴۸

استاندار چهارمحال و بختیاری:

یک میلیون تن محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

یک میلیون تن محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

شهرکرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی سالانه در چهارمحال و بختیاری تولید می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اقبال عباسی ظهر دوشنبه در نشست توسعه کشاورزی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی سالانه در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، اظهار داشت: توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری از برکات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی زمینه ساز توسعه چهارمحال و بختیاری است، اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل ها در چهارمحال و بختیاری زمینه ساز توسعه و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری است.

وی عنوان کرد: بخش کشاورزی از مهمترین ظرفیت های استان چهارمحال و بختیاری است که نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری ظرفیتی است که کمتر به به آن توجه شده است.

توسعه کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری مورد توجه قرار گیرد

وی اظهار داشت: توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه واحد های فرآوری گیاهان دارویی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی در چهارمحال و بختیاری دارد.

وی بیان کرد: این استان به لحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب برای توسعه کشاورزی دامپروری پتانسیل بالایی دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه ۲۴ هزار تن بادام، ۲۳ هزار تن ماهی سردابی و بیش از شش هزار تن قارچ دکمه‌ای از داشتن واحدهای فرآوری محروم است.

وی بیان کرد: جذب سرمایه گذاران در بخش توسعه صنایع فراوری چهارمحال و بختیاری ضروری است.

وی میزان محصول بادام صادراتی استان چهارمحال و بختیاری را بیش از ۱۵ هزار تن در سال عنوان کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت تبدیل محصول بادام به مغز و فرآوری و بسته بندی منطبق با استاندارد جهانی، میزان درآمد کشاورزان افزایش یابد.

کد خبر 4643160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha