۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۵۱

آیت الله اعرافی:

تعامل خوبی میان حوزه و دانشگاه برای تحول علوم انسانی برقرار است

تعامل خوبی میان حوزه و دانشگاه برای تحول علوم انسانی برقرار است

قم - مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: تعامل خوبی میان حوزه و دانشگاه در زمینه تحول علوم انسانی بر اساس علوم اسلامی انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر سه‌شنبه در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، بیان کرد: علوم انسانی نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه ۸۰ هزار طلبه در رشته‌های علوم انسانی در قم مشغول تحصیل هستند، افزود: قم دارای مراکز پژوهشی بسیاری است که علاقه مندان می‌توانند از آنها بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه حوزه در دوره مدیریت جدید به دنبال بازسازی خود است، افزود: برای رسیدن به افق ۱۴۱۴ در دوره مدیریت جدید حوزه برنامه پنج ساله کلان همراه با اسناد و درختواره‌ها در نظر گرفته شده است که در حال انجام است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: استان قم در زمینه دانشگاه‌ها دارای وضعیت مناسبی است و حدود ۷۱ هزار دانشجو در دانشگاه‌های این استان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه ۲۰ نهاد برخاسته از حوزه در قم فعالیت دارد، افزود: ۳۰۰ مدرسه و مرکز حوزوی در این استان دایر است که به فعالیت‌های دینی و حوزوی می‌پردازند.

وی قم را قلب تپنده تولید علمی کشور دانست و افزود: استان قم معارف الهی را مورد بررسی قرار داده و آثار تولیدی خود را در این زمینه به سراسر دنیا انتقال می‌دهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در خصوص مسائل اجتماعی، افزود: حوزه باید پاسخگوی نیازهای جامعه و حل مشکلات باشد تا بتواند بسیاری از مشکلات را برطرف سازد.

وی با اشاره به تعامل میان حوزه و دانشگاه اظهار داشت: نزدیک به ۱۰ هزار تحصیل کرده دانشگاهی در حال تحصیل در حوزه و ۱۰ هزار تحصیل کرده حوزوی در حال تحصیل در دانشگاه هستند.

وی با اشاره به لزوم تقویت تعامل حوزه و دانشگاه افزود: بسیاری از حوزویان عضو هیئت علمی‌های دانشگاه‌ها و یا مدرس هستند که این تعامل خوبی است که میان حوزه و دانشگاه وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: تعامل خوبی میان حوزه و دانشگاه در زمینه تحول علوم انسانی بر اساس علوم اسلامی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: تعاملات حوزه و دانشگاه به منظور افزایش پیشرفت‌های علمی و پژوهشی کشور حتی با وجود ضعف‌هایی که در این زمینه وجود داشته، باز هم مؤثر بوده است.

وی با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت‌های بالای حوزه و دانشگاه برای تبادل استاد و دانشجو و طلبه افزود: ارتقای کیفی وزارت علوم در دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته است که این امر باید ادامه دار باشد.

کد خبر 4644490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha