۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۳۲

حسین‌اف:

جمهوری آذربایجان آماده توسعه روابط تجاری با اردبیل است

جمهوری آذربایجان آماده توسعه روابط تجاری با اردبیل است

اردبیل - سرکنسول کشور جمهوری آذربایجان در تبریز از آمادگی این کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با استان اردبیل و سایر استان‌های مرزی و شمالی ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نقی حسین اف ظهر چهارشنبه در حاشیه اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در دیدار با استاندار اردبیل افزود: ما برای گسترش روابط تجاری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تاکید کرده و علاقمند به ایجاد ارتباط تنگاتنگ با ایران و به خصوص استان‌های مرزی هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی از سرمایه گذاران ایرانی در کشور آذربایجان تصریح کرد: این کشور مشوق‌های زیادی از جمله تأمین زیرساخت‌ها و زمین برای سرمایه گذاران در نظر می‌گیرد.

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز با اشاره به ارتباط این کشور از چهار نقطه مرزی با یادآور شد: استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دارای مرز مشترک با کشور آذربایجان هستند و اکنون مراودات خوبی با این استان‌ها داریم.

وی با اشاره به تلاش‌های دو کشور برای ایجاد خط ریلی بین استان اردبیل و آذربایجان متذکر شد: راه اندازی خط آهن آذربایجان – اردبیل اتفاق مثبتی برای دو کشور بوده و می‌تواند ثمرات زیادی به دنبال داشته باشد.

حسین اف در عین حال توسعه گردشگری فی مابین را مورد توجه قرار داد و افزود: جمهوری آذربایجان از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و سلامت گسترده‌ای برخوردار بوده و آماده است با استان‌های شمالی ایران در این زمینه ارتباط و همکاری‌های لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به درخواست‌های ارائه شده از سوی استان اردبیل برای لغو ویزا برای فعالان اقتصادی، راه اندازی شهرک صنعتی مشترک و پذیرش سرمایه گذاران؛ نسبت به پیگیری این قول مساعد داد.

کد خبر 4645590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha