۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۰:۱۸

کمیسیون مشترک برجام جلسه اضطراری تشکیل می دهد

کمیسیون مشترک برجام جلسه اضطراری تشکیل می دهد

کمیسیون مشترک برجام برای بررسی اوضاع روز بیست و هشتم ژوئن و در فاصله 10 روز تا پایان مهلت ایران به اروپا برای اجرای برجام ، نشست اضطراری تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اعضای کمیسیون مشترک برجام جمعه آینده برای بررسی آخرین تحولات منطقه در وین تشکیل جلسه می دهند.

بر این اساس اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد این نشست روز بیست و هشتم ژوئن (هفتم تیرماه) در وین با حضور «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار می شود.

سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه و نیز چین، روسیه و ایران از جمله اعضای کمیسیون مشترک برجام هستند.

این نشست به منظور اطمینان از اجرای برجام و بحث در مورد چالش های خروج ایالات متحده از این توافق و تحریم های مجدد علیه تهران، مطرح شده است.

سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد تهران قصد ندارد مهلت ۶۰ روزه را تمدید کند و تاکید کرده که اقدامات بیشتری را در کاهش تعهدات محدودیت هسته ای خود مطابق با برنامه انجام می دهد.

گفتنی است در نخستین ساعات بامداد روز پنج شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با آتش پدافند نیروهای مسلح ایران سرنگون شد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

این رویداد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های منطقه‌ای و بین المللی به دنبال داشت. واکنش آمریکایی‌ها به این موضوع در ابتدا تکذیب بود به طوری که کاپیتان «بیل اِربِن» سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این خصوص ادعا کرد: پهپاد آمریکایی پروازی بر فراز حریم هوایی ایران نداشته است.

اندکی بعد یک مقام نظامی آمریکا هدف قرار گرفتن پهپاد جاسوسی این کشور در نزدیکی ایران را تأیید کرد؛ اما مدعی شد که در حریم هوایی ایران وارد نشده بود!

کد خبر 4646627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha