۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳

استاندار یزد:

تناسب بین آمار بیکاری و تسهیلات پرداخت شده اشتغالزایی وجود ندارد

تناسب بین آمار بیکاری و تسهیلات پرداخت شده اشتغالزایی وجود ندارد

یزد ـ استاندار یزد گفت: تناسبی بین آمار اشتغال ایجاد شده و آمار تسهیلات مطلوب نیست بر این اساس باید نحوه به‌کارگیری تسهیلات اشتغالزایی به درستی رصد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی پیش از ظهر جمعه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ابرکوه با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ابرکوه اظهار داشت: این شهرستان اکنون به لحاظ ظرفیت‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعتی و … در نقطه خوبی قرار گرفته و تلاش همه مسئولان این شهرستان باید استفاده درست از این ظرفیت‌ها باشد.

وی عنوان کرد: آنچه باید بیش از هر چیز دیگری برای مسئولان ابرکوه در اولویت باشد، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است زیرا اگر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد، بخش قابل توجهی از مشکل اشتغال این شهرستان رفع خواهد شد.

طالبی متأسفانه امروز در حوزه اشتغال در حال بازی با آمارها هستیم، نه به معنی اینکه آمارها اشتباه است بلکه فقط با این آمارها دل‌خوشی ایجاد کرده و در عمل می‌بینیم که علی‌رغم تسهیلات داده شده و منابع تخصیص یافته، مشکل اشتغال همچنان پا برجا است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: تناسب بین آمار اشتغال ایجاد شده و آمار تسهیلات مطلوب نیست بر این اساس باید این فرایند در استان تغییر کرده و به سمتی گرایش پیدا کنیم که وقتی سرمایه‌گذاری انجام می‌شود به‌صورت دقیق ارزیابی شود که آمار اشتغال ایجاد شده بر اساس لیست بیمه، چه میزان است.

طالبی با تأکید به فرمانداران شهرستان مبنی بر اینکه آمار بیکاران را به صورت مستمر و دقیق ارزیابی کنند، گفت: آمار دقیق بیکاران باید به صورت مرتب پایش شود و ارزیابی شود که چه تعداد مشغول به کار می‌شوند.

استاندار یزد همچنین خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی نیز به‌کارگیری نیروی بومی را در اولویت قرار دهند.

کد خبر 4646973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha