۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹

مدیرعامل آبفای استان تهران:

میزان مصرف آب تهران در مقایسه با سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است

میزان مصرف آب تهران در مقایسه با سال قبل ۴ درصد افزایش داشته است

تهران- مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: میزان مصرف آب تهران در مقایسه با سال قبل ۴.۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بختیاری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام خبرافزایش ۴ و ۴ دهم درصدی میزان مصرف آب تهران در مقایسه با سال اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان خردادماه شهروندان تهرانی ۲۷۸ میلیون متر مکعب آب مصرف کرده‌اند، در حالی که در مدت مشابه در سال گذشته این میزان ۲۶۷ میلیون متر مکعب بوده است.

وی ادامه داد: موج گرمایی که از چند روز گذشته حاکم شده است، میزان مصرف آب را بالا برده است و به صورت میانگین یک روز مصرف آب در تهران بیش از سه میلیون متر مکعب بوده است.

بختیاری افزود: بارندگی‌های ابتدای امسال گرچه مشکلاتی را برای بخش‌هایی از کشور به وجود آورد، ولی باعث شد تا ذخیره آب سدها در کل کشور نسبت به سال قبل ۱۵ میلیارد متر مکعب افزایش پیدا کند و در تهران نیز خوش‌بختانه سدها به تراز نرمال خود رسیده‌اند.

مدیرعامل آبفای استان تهران تاکید کرد: با وجود ذخایر سدها، نباید به اشتباه برداشت شود که مشکلی در تأمین و توزیع آب شرب نداریم، زیرا موضوع وجود منابع آب از تأمین و توزیع آن جداست.

بختیاری با اشاره به این‌که مصرف آب حدود ۶۰ درصد از مردم تهران نرمال و در چارچوب الگوی استاندارد است، ادامه داد: مصرف آب حدود ۲۵ درصد از شهروندان تهرانی کمی بیش از نرمال است و متأسفانه ۱۵ درصد از شهروندان مصرف بسیار بالایی دارند که بیش از ۳۰ متر مکعب در ماه است.

او ادامه داد: این مشترکان آب شرب را عمدتاً صرف استخر، شست‌وشوی حیاط و … می‌کنند و به طور کلی می‌توان گفت در حال اسراف و هدر دادن آب هستند.

بختیاری درباره تمهیدات آبفای استان تهران برای برخورد با مشترکان پرمصرف، با بیان این‌که در تهران شهروندانی را داریم که بیش از سه برابر میانگین جهانی آب مصرف می‌کنند گفت: ۲ سال پیش با هماهنگی با شورای تأمین استان تهران، آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شد که تا حدی مؤثر بود. امسال نیز اگر با چنین مواردی مواجه شویم با هماهنگی‌هایی که انجام می‌دهیم آب آن‌ها را به صورت موقت قطع خواهیم کرد.

به گفته بختیاری میانگین جهانی مصرف آب برای یک خانوار چهارنفره ۱۵ تا ۱۸ متر مکعب در ماه است.

کد خبر 4648412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha