۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۸

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان:

۳۵۰ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان سمنان ثبت‌شده است

۳۵۰ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان سمنان ثبت‌شده است

سمنان - مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک سمنان بابیان اینکه ۳۵۰ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی استان ثبت‌شده است، گفت: تنظیم اسناد رسمی در استان ۳۰ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی‌الله عبدی کمیشانی عصر یک‌شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه به میزبانی دادگستری سمنان ضمن بیان اینکه طی یک سال گذشته ۳۵۰ هزار سند رسمی در دفاتر اسناد و املاک استان ثبت‌شده است، ابراز داشت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: طی یک سال گذشته ۵۰ هزار سند مالکیت کاداستر در استان سمنان صادر شد که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۱۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان بابیان اینکه طی بازه زمانی یک سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال معوقات بانکی این استان از طریق ادارات ثبت‌اسناد و املاک وصول‌شده است، ابراز داشت: درآمد این اداره بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال را شامل می‌شود.

عبدی کمیشانی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه رویکرد این اداره کل کاهش هزینه‌های کاغذ، تحقق دولت الکترونیک و تسهیل بروکراسی اداری است بنابراین بالغ‌بر ۹۰ درصد خدمات سازمان ثبت املاک و اسناد استان به‌صورت الکترونیکی و مکانیزه به مردم ارائه می‌شود.

وی بابیان اینکه طی بازه زمانی یک‌ساله سه هزار و ۵۸۰ واقعه ازدواج در استان سمنان ثبت شد که در مقایسه با سال قبل کاهش ۱۰ درصدی این آمار را نشان می‌دهد، افزود: در حوزه طلاق نیز با ثبت یک‌هزار و ۳۵۳ واقعه طلاق به نسبت سال قبل دو درصد رشد داشته است.

کد خبر 4648859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha