۲ تیر ۱۳۹۸، ۲۳:۲۸

معاون امور اقتصادی استاندار:

بازگرداندن واحدهای تولیدی تملک شده به چرخه تولید در اولویت است

بازگرداندن واحدهای تولیدی تملک شده به چرخه تولید در اولویت است

اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: بازگرداندن واحدهای تولیدی تملک شده استان به چرخه تولید بایستی جزو اولویت کارها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید فرخی روز یکشنبه در حاشیه جلسه تعیین تکلیف واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک های عامل استان مرکزی، در اراک اظهار داشت: تاکنون ۳۷ مورد از واحدهای تولیدی استان در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی بنا به دلایلی از جمله بدهی های بانکی به تملک بانک ها درآمده اند.

وی ادامه داد: بعضی از این واحدها فعال و بعضی هم به دلیل تملک غیر فعال هستند و با توجه به اینکه عمده واحدها سرمایه ثابت خوب دارند و از زیرساخت های مناسب برخوردارند باید برای بازگرداندن آنها به چرخه تولید راه حلی اتخاذ کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: در این راستا جلسه هم اندیشی با مدیران و سرپرست های بانک های عامل استان به منظور ارایه راهکارها برگزار شد تا بازگرداندن واحدهای تولیدی تملک شده به چرخه تولید جزء اولویت ها قرار گیرد.

فرخی افزود: در مرحله دوم باید واحدهای مختلف به طور دقیق شناسایی و برای هریک بر اساس شرایط کاربرگ های مشخصی تهیه شود و از چند روش از قبیل مشوق های درون استانی و اختیارات کارگروه تسهیل برای احیای این واحدها استفاده کرد.

وی اظهار کرد: مقرر شد، شورای هماهنگی بانک های استان به طور تخصصی در ارتباط با ارایه مشوق ها راهکارهایی را ارایه کنند و همکاران حوزه اقتصادی استان بحث آسیب شناسی واحدهای تولیدی تملک شده را انجام دهند.

کد خبر 4649168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha