۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۰۸

استقبال صهیونیستها از شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات استانبول

استقبال صهیونیستها از شکست حزب عدالت و توسعه در انتخابات استانبول

یکی از رسانه های اصلی رژیم صهیونیستی از شکست حزب حاکم ترکیه در انتخابات استانبول استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه هاآرتص در گزارشی با اشاره به پیروزی «اکرم امام اوغلو» نامزد حزب جمهوریخواه خلق ترکیه در انتخابات شهرداری استانبول نوشت: اردوغان یک شکست تحقیرآمیز را تجربه کرد. تشکر از استانوبل، دموکراسی ترکیه یک پیروزی چشمگیر بدست آورد.

هاآرتص با اشاره به روند ابطال انتخابات شهرداری استانبول در دور اول و برگزاری مجدد آن می نویسد: امام اوغلو که پیروزی اولیه اش نادیده گرفته شده بود اینبار با اختلافی چشمگیر پیروز شد. او اردوغان را تحقیر کرد و امید جدیدی را برای دموکراسی ترکیه به ارمغان آورد.

این گزارش روزنامه هاآرتص با توجه به تنش های اخیر میان آنکارا و تل آویو چندان عجیب نیست.

برای مثال در سال گذشته قانونی که در مجلس اسرائیل به تصویب رسید، موسوم به قانون «ملت‌دولت یهود»، مناسبات ترکیه و اسرائیل را دوباره وخیم کرد و اردوغان و نتانیاهو، حکومت و طرف مقابل را هیتلر و دیکتاتور آدم‌کش نامیدند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به قانون یاد شده گفت: «روح (آدولف) هیتلر، که دنیا را به سوی یک فاجعه بزرگ برد، در بخشی از رهبران اسرائیل حلول کرده‌است. میان وسواس هیتلر به نژاد آریایی و درک اسرائیل که این سرزمین باستانی تنها به یهودیان تعلق دارد، هیچ تفاوتی نیست. قانون تازه بدون کوچک‌ترین تردیدی، ثابت می‌کند که اسرائیل صهیونیست‌ترین، فاشیست‌ترین و نژادپرست‌ترین کشور است».

هنوز دقایقی از انتشار سخنان اردوغان سپری نشده بود که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل پاسخی تند به وی داد و اردوغان را رهبر یک «دیکتاتوری» نامید که «سوری‌ها و کردها را کشتار و مردم کشور خود را فله‌ای زندانی می‌کند».

نتانیاهو به طعنه اردوغان را «دموکراتور بزرگ» لقب داد و گفت: «ترکیه در زیر حاکمیت او، به یک دیکتاتوری سیاه مبدل شده‌است».

کد خبر 4649632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha