۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۸:۳۲

معاون دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد؛

شناسایی بیش از ۱۱۰ هزار فرد دارای فشار خون بالا در استان مرکزی

شناسایی بیش از ۱۱۰ هزار فرد دارای فشار خون بالا در استان مرکزی

اراک- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در جریان اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، تاکنون در استان مرکزی ۱۱۰ هزار و ۵۷۵ فرد دارای فشار خون نامطلوب و بالا شناسایی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد نظری روز دوشنبه در اراک، در نشست خبری پیرامون اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در راستای بسیج ملی کنترل فشار خون در استان مرکزی، اظهار داشت: در اجرای طرح ملی بسیج فشار خون از ۲۷ اردیبهشت لغایت ۱۷ خرداد علاوه بر اندازه گیری فشار خون افراد، بحث اطلاع رسانی نیز مطرح بوده است و پایگاه های ثابت و سیار در مناطق شهری و روستاها مستقر شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: نزدیک به ۲۷۶ خانه بهداشت، ۵۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، ۱۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۲۴ مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی ،۹۰ پایگاه بهداشتی ،۵۱ ایستگاه ثابت ،۱۲ پایگاه در بیمارستان های دولتی و ۲ پایگاه در بیمارستان های تامین اجتماعی برای اجرای طرح ملی بسیج فشار خون در استان مرکزی همکاری می کنند.

وی بیان کرد: سعی شده طرح ملی فشار خون در تمامی ارگان ها و تمامی مراکز کارگری استان اجرا شود و امیدواریم در کارخانجات بزرگ بتوانیم تا پایان طرح فشار خون همه افراد را اندازه گیری کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: تاکنون فشار خون ۳۰۷ هزار و ۸۰۷ نفر از مردم استان مرکزی اندازه گیری شده است.

وی بیان کرد: از ۳۰۷ هزار و ۸۰۷ نفر فشار خون اندازه گیری شده، ۳۶ هزار و ۵۲۲ نفر دارای فشار خون و ۶۱ هزار و ۶۳۶ نفر دارای فشار خون بالاتر از میانگین بودند و در مجموع ۱۱۰ هزار و ۵۷۵ نفر فشار خون نامطلوب داشتند که در این طرح شناسایی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با بررسی فشار خون ۳۰ درصد از افرادی که تاکنون در طرح شرکت کردند می توان دریافت که درصد بالایی از جامعه در زمینه فشار خون نیاز به مراقبت دارند که باید با تغییر روش غذایی و مصرف دارو و مراجعه به مراکز تخصصی و فوق تخصصی، فشار خون خود را کنترل کنند.

نظری گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تداوم می یابد و فشار خون افراد ثبت شده در سیستم مورد پیگیری و ارزیابی قرار می گیرد.

کد خبر 4650042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha