۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۰

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:

ضرورت حرکت منسجم برای تحقق اهداف سند توسعه گیاهان دارویی استان

ضرورت حرکت منسجم برای تحقق اهداف سند توسعه گیاهان دارویی استان

یاسوج- معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تحقق اهداف سند توسعه گیاهان دارویی در استان، حرکت منسجم، هدفمند و عدم اقدامات جزیره ای را طلب می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر گوهرگانی ظهر سه شنبه در نشست بررسی وضعیت توسعه گیاهان دارویی در استان، افزود: با تدوین سند توسعه گیاهان دارویی در استان اقدامات مناسبی انجام گرفته که وحدت رویه برای خروجی محوری در تحقق اهداف ضروری است.

گوهرگانی با بیان اینکه باید راهکارهایی که به توسعه سند گیاهان دارویی کمک می کند را در تمام زمینه ها به بهترین شیوه بکار ببریم، ابراز داشت: اقدامات باید به نحوی باشد که تحقق یک ارزش افزوده برای استان و حتی کمک به اقتصاد و اشتغال کشور عملیاتی شود.

وی سند توسعه گیاهان دارویی را مرکب از فعالیت بخش خصوصی، دستگاه ها و بخش های علمی دانست و بیان کرد: موارد قید شده در سند تاکنون به نحو مطلوبی عملیاتی نشده است.

معاون اقتصادی استاندار نقش تحقق سند در جلوگیری از انقراض گونه های گیاهی کمیاب را محسوس دانست و گفت: استان ظرفیت های بسیار خوبی در این بخش دارد و امید است که تولیدات استان فراوری شده و به جای خام فروشی تحقق ارزش افزوده را داشته باشیم.

گوهرگانی افزود: باید در یک افق زمانی مشخس خروجی های مناسبی در این بخش محقق شود.

کد خبر 4650663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha