۵ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۰

توضیحات مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان کرمان در خصوص مشکل کم آبی

توضیحات مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان کرمان در خصوص مشکل کم آبی

کرمان - مدیر آب و فاضلاب شهری شهرستان کرمان در خصوص مشکلات کم آبی طی روزهای اخیر در شهر کرمان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، غلامرضا زین الدینی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کمبود آب شرب شهر کرمان ضمن اشاره به کمبود آب شهر کرمان اظهار داشت: سال گذشته شهر کرمان ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داشت که این میزان در سال جاری به ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است این در حالی است که درسال گذشته با ۸۸ حلقه چاه هزار و ۹۶۰ لیتر در ثانیه آب تامین می کردیم و در حال حاضر با ۹۰ حلقه چاه هزار و ۸۶۰ لیتر آب استحصال می شود.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۳۵ مورد جابجایی یا حفر چاه جدید داشته ایم علاوه بر آن سه حلقه چاه جدید از کشاورزان خریداری کرده ایم که هزینه خرید هرکدام به طور متوسط پنج میلیارد تومان بوده است.

زین الدینی ادامه داد: یکی از چاه های خریداری شده از کشاورزان وارد مدار شده است و اقدامات لازم به منظور ورود آب دو حلقه دیگر به شبکه آب شهر کرمان درحال انجام است.

وی با اشاره به وجود دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در شهر کرمان گفت: با خروج پمپ ها و انشعابات غیرمجاز مشکل آب بسیاری از محلات رفع خواهد شد و درصورت همکاری شهروندان و اعلام پمپ های غیرمجازی که در محلات آنها وجود دارد در این امر تسریع به وجود خواهد آمد، با خروج دو پمپ غیرمجاز از هر کوچه مشکل آب کل کوچه مرتفع خواهد شد.

مدیر آبفای شهری شهرستان کرمان ادامه داد: فرقی بین شهروندان نیست گزارشات کم آبی از نقاط مختلف شهر وجود دارد نقاطی در حاشیه شهر کرمان وجود دارد که باید مشکل اراضی خود را با شهرداری و مراجع متولی امر زمین حل کنند و سپس با مراجعه با اداره آبفای نسبت به اخذ مجوزهای لازم برای انشعاب آب اقدام کنند.

وی در پاسخ به امکان جیره بندی آب گفت: جیره بندی آب پاسخگو نخواهد بود چراکه قطع آب بخشی از شبکه سبب خالی شدن آب لوله های مسیر میشود و پر شدن مجدد آن کاری زمان بر خواهد بود که مشکل را بیشتر می کند.

کد خبر 4652125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha