حناچی خبر داد:

استفاده از ظرفیت های دانشی برای ساخت قطار مترو در کشور

استفاده از ظرفیت های دانشی برای ساخت قطار مترو در کشور

شهردار تهران گفت: بنا داریم از ظرفیت های دانشی در تولید ساخت قطارهای مترو استفاده کنیم و از آن در تهران و کلان شهرهای کشور بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، پیروز حناچی شهردار تهران امروز در مراسم انعقاد قرارداد ساخت یک رام قطار مترویی برای استفاده در خطوط مترو که در معاونت علمی و فناوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر متروی تهران روزانه بیش از ۲.۵ میلیون سفر درون شهری را پوشش می دهد که هدفگذاری ما ۶.۵ میلیون سفر است.

وی با بیان اینکه بر همین اساس لازم است از حداکثر ظرفیت مترو استفاده شود، گفت: اکنون که در شرایط خاص اقتصادی هستیم، می بایست ماموریت های مهم در این راستا انجام دهیم. بر همین اساس با معاونت علمی قراردادی مبنی بر تولید داخل یک رام قطار مترویی منعقد کردیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: این قرارداد زمینه بومی سازی قطارهای مترویی را با تولید داخل فراهم می کند و به نتیجه رسیدن این تجربه راه را برای توافقات بعدی باز خواهد کرد که از حداکثر تولید داخل در تهران و کلان شهرها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه کنترل آلودگی و ترافیک بدون در نظر گرفتن توسعه قطارهای مترویی به نتیجه نمی رسد، گفت: تمام مجموعه هایی که در کشور دستی در تولید قطارهای مترویی دارند، در این پروژه حضور خواهند داشت تا بعد از دو سال به نتیجه برسند.

وی تاکید کرد: امیدواریم این شرایط سخت تهدید را به فرصتی بی بدیل تبدیل کند.

وی اظهارداشت: تولید این رام قطار مترویی با استفاده از دانش محققان کشور محقق خواهد شد.

کد خبر 4653954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha